۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: 1005193

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان پزشکی قانونی به کمبود فضاهای فیزیکی این سازمان در کشور اشاره کرد و گفت: احداث ۸۵ مرکز پزشکی قانونی در کشور در دستورکار قرار گرفته است.

احداث ۸۵ مرکز پزشکی قانونی در کشور

رضا حاج منوچهری با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه چند تکلیف برای این سازمان مشخص شده، اظهارکرد: یکی از این برنامه‌ها، احداث هشت سوله بحران در هشت استان اصلی و قطب کشور است که یکی از این استان‌ها کرمانشاه است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه پیش از آنکه این برنامه به سازمان پزشکی قانونی ابلاغ شود، مقدمات احداث سوله بحران در کرمانشاه شروع شده بود، افزود: زمین احداث این پروژه در کرمانشاه تامین شده و انتظار می‌رود با همراهی مسئولان استانی و حمایت‌های سازمان پزشکی قانونی این پروژه پیشرفت خوبی کند. 

معاون سازمان پزشکی قانونی کشور در ادامه یکی دیگر از تکالیف این سازمان را طبق سند هفتم توسعه، توسعه زیرساخت‌های فیزیکی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر حدود ۵۰ درصد از فضاهای پزشکی قانونی در کشور غیرتملیکی است و با کمبود فضاهای فیزیکی مواجه‌ایم. 

وی ادامه داد: طبق برآوردهای صورت گرفته، جدای از مراکزی که فعلاً فعال هستند، به حدود ۸۵ مرکز دیگر در کل کشور نیاز داریم تا به شرایط مطلوبی دست پیدا کنیم. 

حاج منوچهری با بیان اینکه احداث این ۸۵ مرکز پزشکی قانونی در کشور در دستورکار قرار گرفته، عنوان کرد: براساس برنامه ریزی‌ انجام شده، امسال از این تعداد، ۳۰ مرکز احداث خواهد شد که دو مورد از آن ها در استان کرمانشاه و در شهرستان‌های سنقر و کنگاور خواهد بود. 

وی از تلاش برای استفاده از ظرفیت خیرین جهت احداث مراکز پزشکی قانونی هم خبر داد و گفت: متاسفانه خیرین اقبالی به حوزه پزشکی قانونی ندارند، با این وجود در استان کرمانشاه خیرین خوبی پای کار آمده‌اند و اقدمات خوبی نیز انجام شده، به گونه‌ای که در حال حاضر کرمانشاه از نظر جذب خیرین در حوزه پزشکی قانونی رتبه اول کشور را دارد. 

معاون سازمان پزشکی قانونی کشور در ادامه یکی دیگر از برنامه‌های در حال اجرا در این سازمان را مطابق با سند هفتم توسعه، تجهیز مراکز به تجهیزات‌ «های‌تک» و نوین اعلام کرد و افزود: به منظور به روزرسانی آزمایشگاه‌های پزشکی قانونی در سراسر کشور، تجهیزات های‌تک و نوین را در اختیار آن ها قرار می‌دهیم و پیش بینی می‌شود ظرف دو سال آینده تمام آن ها مجهز به این تجهیزات شوند. 

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.