رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مصادف با سالگرد حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه، بر اهمیت این نهاد و نقش آن در صیانت از کارکنان و حقوق مردم و رفع آسیب‌ها تاکید کرد.

نقش حفاظت و اطلاعات سازمان ثبت در ارتقای سلامت اداری

حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در یکصد و بیست و دومین شورای عالی تحول و تعالی سازمان با اشاره به گرامیداشت روز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه و اهمیت نقش این حوزه در صیانت از کارکنان و حقوق مردم و رفع آسیب ها، گفت: سند تحول قوه قضائیه، جایگاه و نقش حفاظت و اطلاعات در راستای صیانت از نیروی انسانی و پیشگیری از آسیب‌ها تاکید داشته و منویات رئیس قوه قضائیه نیز مؤید همین امر است.

بابایی در ادامه گفت: فلسفه تشکیل حفاظت و اطلاعات در قوه قضائیه مصادف با ۱۷ مرداد در راستای تحقق سیاست‌ها و راهبردهای سند تحول و بر پایه آسیب شناسی شغلی و انجام اقدامات پیشگیرانه در جهت تقویت نیروی انسانی بوده تا خلاها برطرف و امورات منسجم‌تر صورت پذیرد.

سهرابی مدیر کل حفاظت و اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز گفت: مطابق ارزیابی مجموعه حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه، حفاظت این سازمان رتبه اول را بین دستگاه‌های قوه قضائیه کسب کرده است که این نشان از زحمات همکاران سراسرکشور و حمایت رئیس سازمان ثبت دارد.

وی بر صیانت محوری، برخورد مناسب با کارکنان، حفظ اسرار محرمانه، اهتمام به آموزش کارکنان، آسیب شناسی دفاتر اسناد رسمی، ارتقای جایگاه حفاظت در میان کارکنان و مردم تاکید کرد.

در ادامه نشست ستار هاشمی معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی نیز گفت: امروز مرکز داده سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از پیشرفته‌ترین مراکز داده در کشور است که نقش به سزایی در کاهش مصرف برق و خدمت به کشور دارد.

صفدر کشاورز معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت هم با اشاره به تبصره ۴ ماده ۱ قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول گفت: تبصره ۴ ماده ۱ درخصوص اموال غیر منقولی که پس از لازم الاجرا شدن این قانون یعنی از سوم تیر سال جاری سند مالکیت حدنگار برای آن‌ها صادر می‌شود از تاریخ صدور سند مالکیت مذکور، مجری است، و باید نقل و انتقال این اسناد به صورت رسمی باشد.

وی افزود: مطابق ماده ۲ این قانون دفاتر اسناد رسمی این امکان را دارند که اسناد متعلق به قرارداد خصوصی مردم را تنظیم کنند و موضوع ماده ۳ همین قانون مشاوران املاک از ۱۵ مرداد به سامانه ثبت الکترونیک اسناد متصل شده و با استفاده از پلتفرم کاتب امکان ارسال پیش نویس قرارداد به دفاتر اسناد رسمی فراهم شده است که تاکنون بیش از ۲ هزار پیش نویس به دفاتر اسناد رسمی ارسال شده است.

در پایان از نفرات برتر حدنگاری استان‌های «آذربایجان شرقی، اردبیل، آذربایجان غربی، زنجان» و مسئولین و کارشناسان حفاظت و اطلاعات استان‌های «تهران، کرمان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و اصفهان» و «همکاران نمونه اداره کل حفاظت و اطلاعات» ستادی با اهدا لوح تقدیر شد.

در این نشست که با حضور معاونان و مدیران کل ستادی و همچنین مدیران کل استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و زنجان برگزار شد، از «علیرضا حسن زاده» رئیس اداره ثبت اسناد و املاک زنجان نیز به عنوان کارمند نمونه ۱۴۰۲ سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با امضا ریاست قوه قضائیه نیز تقدیر شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.