حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی، سرپرست دانشگاه باقرالعلوم (ع)، با حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی دیدار کرد.

تربیت نیروهای تخصصی در حوزه دیپلماسی فرهنگی

در این نشست که با حضور محمدعلی ربانی، مدیرکل توسعه همکاری‌های علمی دانشگاهی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، موضوعات مختلفی در خصوص توسعه همکاری‌های فرهنگی و علمی بین دانشگاه باقرالعلوم(ع) و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ربانی در این نشست، به برخی زمینه‌های همکاری اشاره کرد و برگزاری اجلاس بین‌المللی حقوق بشر شرقی را مورد توجه قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: این اجلاس با همکاری مشترک سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دانشگاه باقرالعلوم(ع) و دیگر نهادهای علمی تخصصی در اوایل اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.

رفیعی در ادامه این نشست، با تأکید بر سابقه و ظرفیت‌های گسترده همکاری‌های علمی و فرهنگی دانشگاه با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مصوبه شورای انقلاب فرهنگی در راه‌اندازی رشته دیپلماسی فرهنگی اشاره کرد. وی این اقدام را فرصتی مناسب برای هم‌افزایی دو نهاد در تربیت نیروهای تخصصی در حوزه دیپلماسی فرهنگی دانست.

سرپرست دانشگاه باقرالعلوم(ع) به اقدامات انجام شده در راستای برپایی اجلاس حقوق بشر شرقی اشاره کرده و تأکید کرد که این اجلاس می‌تواند زمینه‌ساز تولید ادبیات مناسب و شبکه‌سازی میان کنشگران مختلف در حوزه حقوق بشر شرقی باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز در این دیدار به ضرورت تربیت نیروی انسانی متخصص و راه‌اندازی رشته تخصصی دیپلماسی فرهنگی اشاره کرد.

وی تأکید کرد: جهان‌دیدگی و تجربه میدانی در کنار دانش علمی از نیازهای اساسی برای فعالیت‌های فرهنگی در عرصه‌های بین‌المللی است.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همچنین برپایی جایزه شهید صدر را تلاشی برای شناسایی و بین‌المللی‌سازی دستاوردها و نظریه‌های علمی، به ویژه در حوزه علوم اسلامی دانست و ابراز امیدواری کرد که اجلاس بین‌المللی حقوق بشر شرقی بتواند به تولید ادبیات مناسب در این حوزه کمک کند.  

این دیدار نشان‌دهنده عزم جدی دو نهاد برای گسترش همکاری‌های علمی و فرهنگی و پاسخگویی به چالش‌های موجود در عرصه حقوق بشر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.