کابوس «واکنش» رژیم صهیونیست را فراگرفته است؛ در بحبوحه کناره‌گیری تعداد بیشتری از خطوط هوایی بین‌المللی از ادامه ناوبری با «تل‌آویو»، «اسرائیل» حالتی از اضطراب و تنش را تجربه می‌کند.

پاسخ حتمی، «اسرائیل» را فلج می‌کند / لغو پروازها به «تل‌آویو» و منع خروج خلبانان نیروی هوایی از سرزمین‌های اشغالی

سکوهای رسانه‌ای «اسرائیل» وضعیت هشداری را که این رژیم در پی تهدیدات ایران و حزب‌الله برای پاسخ به ترورهای اخیر شاهد آن است، موردبحث قرار داده‌اند؛ چرا که فرمانده نیروی هوایی، سرلشکر «تومر بار»، دستورالعمل ویژه‌ای را صادر کرده است که به‌صورت فوری، نیروهای خدمات دائمی را از گذراندن تعطیلات خارج از «اسرائیل» منع می‌کند. او همچنین دستور داده است که این افراد برای سفر به خارج از کشور، باهدف مأموریت مصوب قبلی - برای جلسات و آموزش - باید مجوز جدید و انفرادی دریافت کنند.

در همین راستا، شرکت هواپیمایی «رایان ایر» ایرلند از لغو کامل پروازهای خود در مسیر «تل‌آویو» تا ۲۶ اوت و گروه آلمانی «لوفت‌هانزا» نیز از تعلیق تمامی پروازهای خود به «تل‌آویو»، تهران، بیروت، عراق و عمان تا ۲۱ اوت خبر داد. همان‌طور که شرکت هواپیمایی سوئیس اعلام کرد تا فردا از حریم هوایی ایران، عراق و اراضی اشغالی فلسطین دوری خواهد کرد.

شرکت هواپیمایی «اجین ایرلاینز» یونان هم که ده‌ها پرواز از آتن، سالونیک، میکونوس، رودس، کرت و قبرس را انجام می‌دهد، همه پروازهای هفته آینده خود به فرودگاه «بن گوریون» را لغو کرده است. همان‌طور که شرکت هواپیمایی «ایر اروپا» پروازهایش به «اسرائیل» را تا روز پنجشنبه تعطیل کرد.

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که بنیامین نتانیاهو به وزرای خود درباره «روزهای سرنوشت‌ساز آینده» هشدار داده و از آن‌ها درخواست کرده است در مورد مسائل امنیتی اطلاعاتی به رسانه‌ها ندهند. این اقدام پس از برآورد «حمله ایران در روزهای آینده» در پی تماس «لوید استین» وزیر دفاع آمریکا با همتای اسرائیلی خود «یوآو گالانت» درباره نظارت بر «تدارکات نظامی در ایران» روی می‌دهد.

منبع: المیادین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.