نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان از تماس‌های دیپلماتیک برای توقف تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه این کشور خبر داد.

تماس‌های دیپلماتیک برای توقف تهدیدات اسرائیل در جریان است

«نجیب میقاتی» نخست وزیر دولت پیشبرد امور این کشور گفت که تماس‌های دیپلماتیک در چند جهت برای توقف تهدیدات رژیم اسرائیل علیه لبنان و نیز دستیابی به توافقی برای برقراری آتش‌بس در غزه در جریان است.

وی تأکید کرد که طرح دولت لبنان برای برقراری ثبات بلندمدت در جنوب لبنان که هفته گذشته اعلام شد، اصول اساسی برای حل این موضوع از جمله کاهش تنش‌ها جهت پرهیز از خشونت‌های ویرانگر را دربرمی‌گیرد.

میقاتی بر ضرورت ایفای نقش «قاطع» و «فوری» جامعه جهانی برای کاهش تنش‌ها و مهار تجاوزات مستمر اسرائیل علیه لبنان نیز تأکید کرد.

نخست‌وزیر لبنان همچنین گفت: پیام روشنی که در همه دیدارها و تماس‌های دیپلماتیک بر آن تأکید می‌شود، اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت به عنوان اصل و اساس تضمین ثبات و امنیت در جنوب لبنان است.

وی افزود که لبنان با همکاری کشورهای ذیربط پرونده تمدید مأموریت نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل) را پیگیری می‌کند و همکاری بین ارتش و نیروهای یونیفل در این مرحله مهم است.

از سوی دیگر پایگاه خبری صهیونیستی «واللا» در گزارشی به نقل از افسران ارتش رژیم اشغالگر شمال سرزمین های اشغالی، نوشت: تهدید حمله زمینی حزب الله به مرزهای شمالی اسرائیل با لبنان از همیشه جدی‌تر است.

 در پی ترور شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس و شهید «فواد شکر» از فرماندهان برجسته حزب الله لبنان، مقامات و مسئولان ارشد محور مقاومت اعلام کردند که انتقام خون این شهیدان فرمانده را از رژیم صهیونیستی خواهند گرفت.

این در حالی است که ترس، وحشت و آشفتگی روانی رژیم صهیونیستی از پاسخ حتمی ایران به ترور شهید هنیه و واکنش مقاومت اسلامی لبنان به ترور شهید شکر، روز به روز افزایش می‌یابد.

منابع صهیونیستی اعلام کرده اند که بعد از ترور این دو شهید، نوعی انتظار همراه با ترس و وحشت صهیونیست ها را در برگرفته و آنها هر لحظه منتظر پاسخ به این عملیات ترور هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.