پاویون ملی جمهوری اسلامی ایران در روز نخست برپایی دهمین نمایشگاه بین‌المللی فنی – نظامی روسیه با استقبال بازدیدکنندگان از دستاوردهای جدید صنعت دفاعی کشورمان به ویژه در بخش پهپادی و پدافندی همراه بود.

خودنمایی پهپاد «مهاجر ۱۰» و رادارهای پیشرفته ایرانی در نمایشگاه روسیه

جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست بازدارندگی، بخشی از توانمندی‌های صنعت دفاعی خود شامل توانمندی‌های وزارت دفاع و شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی را در این نمایشگاه که روز دوشنبه ۲۲ مردادماه در پارک پاتریوت در حومه مسکو آغاز به کار کرد، عرضه کرده است.

این نمایشگاه با حضور هیات بلندپایه نظامی کشورمان به سرپرستی سردار سرتیپ علی شادمانی معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) و همچنین کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه گشایش یافت.
سردار شادمانی که در پی دعوت وزیر دفاع روسیه از رئیس‌ ستاد کل نیروهای مسلح ایران و به نمایندگی از سرلشکر باقری در آیین افتتاحیه مجمع بین‌المللی آرمی ۲۰۲۴ یافته بود، در این بازدید از بخش‌های مختلف غرفه کشورمان بازدید کرد.

نخستین نمایش پهپاد «مهاجر ۱۰» و سامانه‌های راداری ایران
در نمایشگاه آرمی ۲۰۲۴، پهپادهای تولید جمهوری اسلامی ایران به ویژه پهپاد «مهاجر ۱۰» و سامانه‌های پدافندی و راداری جدید کشورمان که برای نخستین بار در معرض دید قرار می‌گرفت، با استقبال بازدیدکنندگان همراه شد.
بنا بر اعلام دست‌اندرکاران صنعت دفاعی، پهپاد مهاجر ۱۰ از فناوری پیشرفته‌تری نسبت به نمونه‌های مشابه تولید شده توسط متخصصان کشورمان برخوردار است.

برخی رادارها و سامانه‌های جنگ الکترونیک به عنوان بخش دیگری از توانمندی‌های دفاعی کشور در این نمایشگاه به نمایش درآمده است.
بنا بر این گزارش، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران امسال برای سومین سال پیاپی در نمایشگاه مجمع بین‌المللی فنی – نظامی روسیه، پاویونی به وسعت ۴۳۱ مترمربع در دو طبقه و با افزایش کمی و کیفی محصولات عرضه شده در معرض دید بازدیدکنندگان و مقامات روس و دیگر کشورها قرار داده است.
تسلیحات، مهمات، پهپادها، تجهیزات صنایع هوایی، سامانه‌های پدافند هوایی و پدافند دریایی، موشک‌های بالستیک، تجهیزات راداری و جنگ الکترونیک همچنین باتری‌های صنعتی و نظامی تولیدی متخصصان ایرانی در این نمایشگاه به نمایش درآمده‌اند.

دهمین نمایشگاه بین‌المللی فنی – نظامی روسیه روز دوشنبه در آیینی با پخش پیام تصویری ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه آغاز به کار کرد.
بنا بر اعلام وزارت دفاع روسیه، هیأت‌هایی از ۸۳ کشور در این مجمع حضور یافته‌اند که در این میان، ۳۹ هیأت به ریاست وزیران دفاع یا رؤسای ستادهای کل نیروهای مسلح کشورها است.
بر اساس این گزارش، در مجموع ۱۲۰ شرکت از خارج روسیه در این رویداد حضور یافته‌اند. در این میان،‌ جمهوری اسلامی ایران،‌ بلاروس، هند و چین با برپایی پاویون‌های ملی، بخشی از ظرفیت‌های دفاعی خود را در معرض دید قرار داده‌اند.
در این نمایشگاه،‌ در مجموع بیش از ۲۰ هزار نمونه از محصولات نظامی و نیز تولیدات با کاربرد دومنظوره در معرض دید قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.