مدیرعامل مؤسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان خراسان ضمن مقایسه آمار ابتلا به سرطان در ایران و جهان، بیان کرد: افزایش ابتلا به سرطان در ایران با میانگین جهانی تفاوت زیادی ندارد، اما در کشورهای جهان‌اول، ۸۵ درصد کودکان مبتلا به سرطان بهبود می‌یابند

کمبود دارو و نبود فضای مناسب بیمارستانی بزرگترین مشکل درمان کودکان سرطانی هستند

به گزارش قدس خراسان، مدیرعامل مؤسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان در نشستی رسانه ای با اشاره به گستردگی جغرافیایی فعالیت این موسسه گفت: با اینکه موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان خراسان همچنان که از نامش پیداست در واقع وظیفه حمایت و همراهی از کودکان مبتلا در خراسان را برعهده داشته باشد اما این گونه نیست و با همتی که خیرین دارند مرزهای حمایتی این موسسه از مازندران تا سیستان و بلوچستان کودکان مبتلا به سرطان شرق کشور را تحت حمایت قرارمی دهد و این حمایت همه‌جانبه تا زمانی که این کودکان به سن هیجده سالگی برسند ادامه دارد.

شیما شریفی ادامه داد: البته حمایت موسسه به این مرزها ختم نمی شود و حتی کودکانی از ملیت های دیگر و اتباع نیز در بین کودکان زیر پوشش موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان خراسان هستند که از خدمات این موسسه بهره مند می شوند.

وی افزود: زمانی که کودک با برگه تشخیص سرطان به مؤسسه مراجعه کند، تحت حمایت مؤسسه قرار می‌گیرد.

و همچنین در طول فرایند درمان، مؤسسه در کنار خانواده این کودکان هست و علاوه بر کمک‌ مالی، خدمات روان‌شناس و مددکار نیز به کودک مبتلا به سرطان و خانواده‌اش ارائه می شود تا فرایند درمان، با تنش کمتری طی شود..

شریفی گفت: کمک‌هایی را که از خیران دریافت می‌کنیم، برای درمان به بیماران ارائه می‌دهیم. برای رعایت اصل شفافیت و پاسخگویی، هزینه‌کرد کمک‌های خیران در سایت قابل‌مشاهده است.

حمایت از۴۲۰۰ کودک سرطانی

وی با بیان اینکه هر کودکی با بیماری سرطان در بیمارستان دکترشیخ بستری شود، تحت حمایت مؤسسه قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: حدود ۴ هزار و ۲۰۰ کودک را تا الان تحت حمایت قرار داده‌ایم که هر ماه، ۲۰ کودک به این آمار اضافه می‌شود؛ چیزی به نام قرارگرفتن در نوبت نداریم و هر کودکی با بیماری سرطان به ما مراجعه کند، از همان روز اول تحت حمایت قرار می‌گیرد تا زمان درمان کامل و بهبودی..

مدیرعامل مؤسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان خراسان در خصوص تدبیرهای انجام‌شده برای تحصیل کودکان مبتلا به سرطان عنوان کرد: وقتی کودک در مراحل اولیه درمان سرطان قرار دارد، سطح ایمنی بدن خیلی کاهش می‌یابد و طبعاً نمی‌تواند به مدرسه مراجعه داشته باشد. به همین علت آموزش‌وپرورش یک کد به بیمارستان دکتر شیخ اختصاص داده است و به این ترتیب، بیمار در طول مدت بستری مراحل تحصیل را در داخل بیمارستان طی می‌کند و فرایند امتحانات را نیز همانجا می‌گذراند.

شریفی ادامه داد: تعدادی از معلمان به صورت داوطلبانه با مؤسسه همکاری می‌کنند و کار آموزش را به صورت حضوری و مجازی انجام می‌دهند.

کمک ۳۲ میلیاردی خیرین برای بهبود کودکان مبتلا به سرطان

وی هزینه درمان هر کودک مبتلا به سرطان در یکماه را  پنج میلیون و ۲۵۰ هزار تومان بیان کرد و گفت: البته این عدد میانگین است و در برخی موارد بسته به نوع سرطان و مراحل درمان، ممکن است افزایش داشته باشد در مواردی هم هزینه های درمان ، جراحی و خرید پروتز به ۴۰۰ میلیون تومان  یا حتی تا ۶۰۰ یا ۷۰۰ میلیون هم می رسد که همه این هزینه با همت خیرینی که با موسسه همراهی دارند تامین می شود.

مدیرعامل موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان خراسان گفت: در سال ۱۴۰۲، مبلغ ۳۲ میلیارد تومان پرداخت کردیم که همه از محل کمک خیران بوده است.

وی افزود: با هشت داروخانه در مشهد که داروهای بیماران مبتلا به سرطان را به صورت تک نخسه ای دارند، سامانه مشترکی داریم و برای هر بیماری که تحت حمایت مؤسسه ما قرار دارد، یک کد تعریف شده که براساس آن، بیمار هنگام مراجعه به داروخانه بدون پرداخت هزینه، دارو تهیه می‌کند.

شریفی همچنین اظهارداشت: این مؤسسه علاوه بر هزینه‌های درمانی، برای بیمارانی که از شهرهای دیگر برای درمان به مشهد می‌آیند، هزینه‌های اقامت و ایاب‌وذهاب را نیز پرداخت می‌کند تا خانواده های این کودکان که بیشتر آنها از قشر ضعیف جامعه هستند هیچ دغدغه ای نداشته باشند.

تلاش برای افزایش درصد بهبودی کودکان مبتلا به سرطان

 مدیرعامل مؤسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان خراسان ضمن مقایسه آمار ابتلا به سرطان در ایران و جهان، بیان کرد: افزایش ابتلا به سرطان در ایران با میانگین جهانی تفاوت زیادی ندارد، اما در کشورهای جهان‌اول، ۸۵ درصد کودکان مبتلا به سرطان بهبود می‌یابند و این عدد در کشور ما به‌دلیل مشکلاتی مانند کمبود دارو و نبود فضای مناسب بیمارستانی، در حال حاضر ۴۰ درصد است که ما تلاش می‌کنیم این عدد را به ۶۰ درصد برسانیم.

گسترش حمایت از مشهد به سایر شهرستان ها

رئیس هیئت امنای موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان خراسان نیز با اشاره به راه اندازی مرکزی با همین عنوان در تربت حیدریه که دومین مرکز استان به شمار می رود گفت: با توجه به نیازی که وجود داشت و اینکه قرار براین شد تا کودکان مبتلا به سرطان تربت حیدریه و شهرهای اطراف برایشان زمینه ای فراهم شود تا در مرکزی جز مرکز مشهد مورد حمایت قرار بگیرند دفتر نمایندگی موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان خراسان در تربت حیدریه به کمک اعضای هیئت مدیره حدود یک ماه قبل دفتری تأسیس شد و اکون ۱۷۷ کودک مبتلا به سرطان در تربت حیدریه زیرپوشش حمایت موسسه قرار دارند.
مهدی مروج تربتی ادامه داد: این موسسه در حال حاضر آنجا پاگرفته و استقبال بسیاری از آن صورت گرفته است و خانم‌ها خیلی از این قضیه حمایت کردند. امیدوارم با اقداماتی که صورت می‌گیرد بتوانند به کودکان آنجا کمک بیشتری صورت گیرد. امیدواریم اینچنین شرایطی نیز در شهرهای دیگر استان فراهم شود تا زمینه حمایت بهتر و راحتر از کودکان مبتلا به سرطان بیشتر فراهم شود..

یکی از اعضای هیئت مدیره موسسه نیز گفت: اینکه خیرین بامسئولیت‌های مختلف در موسسه های و خیریه های  گرد هم جمع می شوند نشان از احساس مسئولیتی بوده که در قبال آحاد جامعه حس کردند که باید به کمک جامعه و به عبارت درست تر به کمک دولت باید رفت.

وارسته افزود: مواردی که دولت به هر علتی این امکان را ندارد یا وظایف اصلی در کشور ساری و جاری نمی شود مردم می توانند خودشان به داد همدیگر برسند به ویژه که موسسه محک و کودکان سرطانی در خراسان این را احساس کرده که کودکان سرمایه‌های آینده این کشور هستند و برای حفظ این سرمایه ها آنچه از دست این افراد بر می آید باید کمک کنند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.