عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر راه و شهرسازی پیشنهادی دولت چهاردهم تکمیل سامانه املاک و اسکان را در دستور کار خود قرار دهد.

وزیر راه‌ و شهرسازی دولت چهاردهم تکمیل سامانه املاک و اسکان را در دستور کار خود قرار دهد

حجت الاسلام  محمد جواد نیک بین، عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار قدس، درباره اهمیت تکمیل سامانه املاک و اسکان در دولت چهاردهم گفت: اگر سامانه املاک و اسکان به طور کامل راه‌اندازی شود و تمام اطلاعات مورد نیاز آن بارگذاری شود می‌تواند تاثیر بسزایی در ساماندهی وضعیت زمین و ملک داشته باشد و از سوی دیگر وقتی این شناسایی صورت بگیرد و مقرر شود که این افرادی که خانه خالی دارند مالیات آن را بپردازند دیگر پول‌های سرگردان موجود در حساب افراد به سمت خرید ملک و زمین مازاد از نیاز نمی‌رود.

نیک بین در ادامه بیان کرد: از سوی دیگر عرضه مسکن و ملک در بازار افزایش می‌یابد و با کاهش سیستماتیک قیمت زمین و ملک مواجه می‌شویم.

این عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس گفت: وقتی این سامانه به طور کامل راه‌اندازی شود مردم به جای اینکه سرمایه خود را در حوزه خرید زمین و خانه صرف کنند در حوزه اشتغال و تولید وارد می‌شوند، مالیات در حوزه ملک وقتی افزایش پیدا کند و مالیات در حوزه اشتغال کاهش پیدا کند قطعاً جذابیت تولید بیشتر خواهد شد.

این نماینده مجلس دوازدهم در ادامه بیان کرد: خود به خود در این شرایط سرمایه‌ها به سمت تولید پیش می‌رود و منجر به رشد اقتصادی کشور نیز می‌شود. دستگاه‌هایی هم وجود دارند که همکاری لازم را برای تکمیل و بارگذاری اطلاعات خود در سامانه املاک و اسکان نداشتند که در دولت چهاردهم تلاش می‌کنیم با استفاده از ابزارهای نظارتی مجلس مثل دیوان محاسبات استفاده خواهد شود تا دستگاه‌ها مستندی از اجرای این قانون اعلام و به اجرا و اشتراک گذاری اطلاعات خود با این سامانه مکلف و ملزم شوند.

نیک بین در ادامه بیان کرد: جز مسائل اولویت‌دار کشور تکمیل سامانه املاک و اسکان است و قطعاً مجلس از وزیر راه و شهرسازی پیشنهادی تکمیل این سامانه را خواهد خواست. در صورتی که جز رئوس برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی تکمیل این سامانه باشد از مجلس رای اعتماد خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.