۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۳
کد خبر: 1005406

رئیس کل سازمان نظام پرستاری، با اشاره به کمبود نیروی پرستاری در مراکز درمانی کشور، گفت: مجبوریم اضافه کاری اجباری به پرستاران بدهیم.

تحمیل ۱۰۰ ساعت اضافه کار اجباری به پرستاران

احمد نجاتیان با اشاره به وضعیت نیروی انسانی در حوزه سلامت افزود: نظام سلامت بدون نیروی پرستاری بی معنا است.

وی با عنوان این مطلب که سختی‌های حرفه پرستاری ملموس است، ادامه داد: متأسفانه با حجم انباشته‌ای از مشکلات پرستاری در کشور مواجه هستیم که حادترین آن، موضوع کمبود نیروی پرستاری است.

نجاتیان افزود: هم اکنون پرستاران ما با نصف استاندارد نیروی پرستاری، مشغول خدمت به مردم و بیماران هستند که این موضوع موجب تحمیل اضافه کاری‌های اجباری می‌شود.

وی ادامه داد: ما نمی‌توانیم خدمت به بیماران را تعطیل کنیم، بنابراین پرستاران مجبور به اضافه کاری اجباری تا ۱۰۰ ساعت در ماه هستند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: کمبود نیروی پرستاری موجب می‌شود در برخی مواقع یک پرستار از ۸ بیمار مراقبت کند که این موضوع با آسیب‌هایی برای بیمار و پرستار همراه است.

وی افزود: مطالعات نشان می‌دهد نیروهای پرستاری بعد از ۱۰ سال خدمت، دچار عوارض جسمی و روحی ناشی از سختی کار می‌شوند به همین دلیل باید زودتر بازنشسته شوند.

نجاتیان ادامه داد: متأسفانه کمبود نیروی پرستاری در کشور، موجب شده قانون بازنشستگی پیش از موعد برای پرستاران در بخش دولتی اعمال نشود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.