سرپرست وزارت امور خارجه گفت: رژیم صهیونیستی یک موجودیت مستقل نیست بلکه یک غده سرطانی در منطقه است که امتداد سیاست آمریکا و غرب در منطقه به حساب می‌آید.

رژیم صهیونیستی امتداد سیاست آمریکا و غرب در منطقه است

علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) در مراسم بزرگداشت شهید مجاهد اسماعیل هنیه رئیس فقید دفتر سیاسی جنبش حماس اظهارداشت: امروز باتوجه به شکست قطعی رژیم صهیونیستی در مبارزه با اراده و مقاومت مردم لبنان در جنگ ۳۳ روزه، روز مقاومت اسلامی نامگذاری شده است و این پیامی دارد که نشان می‌دهد مقاومت اسلامی هنوز زنده است.

وی گفت: مقاومت اسلامی با خون‌های پاک زیادی که ریخته شده ابعاد بیشتری پیدا می‌کند. از دست دادن شخصیت‌های بزرگی چون شهید هنیه خسارت بزرگی است اما نکته مهم این است که خون پاک این شهید منجر شده رسالت مقاومت اسلامی و آرمان فلسطین بیش از گذشته در فلسطین و جهان مستحکم تر شود.

سرپرست وزارت امور خارجه تصریح کرد: ملت‌های منطقه و دنیا هشت دهه است که با پدیده‌ای آکنده از شرارت و جنایت در فلسطین مواجه هستند و موجب اشغال سرزمین فلسطین شده است و آنهایی را که در این سرزمین حضور دارند را با شدیدترین جنایت ها و تجاوزات مواجه کردند.

باقری بیان کرد: شاید اگر بخواهند دائره المعارف شرارت، تجاوز و جنایت را تهیه کنند به تاریخ و کارنامه اقدامات این رژیم منحوس مراجعه کنند کافی باشد. ملت فلسطین با جان خودش در برابر این رژیم مواجه شده است ولی غرب با همه توان علی رغم ادعای حمایت از حقوق بشری خودش از این رژیم حمایت کرده است.

دیپلمات ارشد کشورمان گفت: رژیم صهیونیستی یک موجودیت مستقل نیست بلکه یک غده سرطانی در منطقه است که امتداد سیاست آمریکا و غرب در منطقه به حساب می‌آید. آنها در یک منطقه که کشورهای اسلامی حاضر هستند می‌خواهند یک هسته ناپاکی را قرار دهند و میان کشورهای اسلامی تنش، اختلاف و جنگ ایجاد کنند و بر همین اساس غرب با همه توان خود تمام قد از این رژیم حمایت کرده است.

وی افزود: حفظ موجودیت رژیم صهیونیستی برای غرب یک اساس و اصل است و باقی سیاست‌های آنها بر همین رویکرد تنظیم می‌شود.

سرپرست وزارت امور خارجه تصریح کرد: اینکه قانونی در آمریکا تصویب می‌شود که آمریکا اجازه ندارد به کشوری در منطقه ما تسلیحاتی بدهد که منجر به برتری آن کشور بر رژیم صهیونیستی شود، نشان از اهمیت این رژیم برای آمریکا و غرب دارد. صهیونسیت‌ها در این ۱۰ ماه هیچ هدف نظامی را مورد اصابت قرار ندادند در صورتی که تسلیحات آنها از امریکا ارسال می‌شد.

باقری بیان کرد: در غزه فقط مدرسه، بیمارستان، مجتمع‌های مسکونی و .. وجود دارد و هدف رژیم صهیونیستی هم اینها بوده و آخرینش هم هدف قرار دادن مدرسه‌ای مورد حمایت سازمان ملل بود که با سلاح‌های پیشرفته حمله می‌کند و نه تنها آنها را می‌کشد که آنها را قطعه قطعه می‌کند و هیچ یک از کشورهای غربی که ادعای حمایت از حقوق بشر دارند اعتراضی هم نداشتند.

وی ادامه داد: مقاومت در فلسطین ایستادگی در برابر جبهه زورگویی در تمام جهان و مقاومت در برابر تجازوگری است که غربی‌ها آن را تقویت و پشتیبانی می‌کنند، بنابراین مقاومت فلسطین، مقاومت در تمام جهان را نمایندگی می‌کند.

دیپلمات ارشد کشورمان تصریح کرد: مقاومت فلسطینی توانست با رشادت، شهامت و ایثار خودش عنصر اسلامی مقاومت را در تمام جهان تسری دهد. عملیات طوفان الاقصی خیلی از محاسبات و موازنه‌های خیالی را در دنیا دچار تحول کرد. یکی از عرصه‌هایی که پس از طوفان الاقصی در دنیا ایجاد شد تبدیل مقاومت فلسطینی به مقاومت جهانی شد.

باقری گفت: امروز در اقصی نقاط جهان از مقاومت به عنوان راهکاری مبارک و کارآمد یاد می‌شود و لذا مقاومت جهانی به یک گفتمان سیاسی در ساحت سیاسی تبدیل شده است و این واقعیتی انکار ناپذیر است که امریکایی‌ها باید بپذیرند. 

سرپرست وزارت امور خارجه بیان کرد: امروز از دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه، تا کنگره آمریکا و سازمان ملل متحد در نیویورک و از پیروان اسلام و دیگر ادیان این حقیقت که مقاومت گفتمان برابر و راه حل اساسی است به یک گفتمان برتر تبدیل شده است. هرچه جنایت رژیم صهیونیستی بیشتر می‌شود مقاومت جهانی نیز افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: جهان مقاومت پس از عملیات طوفان الاقصی به یک بلوغ رسیده است و بر اساس تشخصی خودش به صورت مستقل عمل می‌کند و البته اینکه جهان مقاومت با هماهنگی عمل می‌کند و این باعث اثرگذاری جریانات مختلف مقاومت در منطقه می‌شود. بنابراین هویت جهان مقاومت هویتی تحکیم شده و مستحکم است.

باقری تصریح کرد: امروز آرمان فلسطین به آرمانی جهانی تبدیل شده است و این محصول مقاومت جهانی است، همچنین در جامعه نخبگانی نیز توانسته مکتبی موفق را ارائه دهد و امروز مقاومت جهانی به حقیقتی غیرقابل انکار تبدیل شده است و بازگشت موازنه به قبل ممکن نیست و باید توسط آمریکا و غرب پذیرفته شود.

سرپرست وزارت امور خارجه گفت: شهید هنیه فردی بود که منشا خیر برای فلسطینیان و دیگر مسلمانان به حساب می آمد. هنیه همواره شهیدی زنده بود و در نهایت با وجود آنکه مهمان رسمی جمهوری اسلامی ایران بود با جنایت و تجاوز صهیونیست‌ها مواجه شد و به شهادت رسید. جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده که این اقدام صهیونیست‌ها موجب نقض تمامیت ارضی و حاکمیت ملی شده و حق مشروع و قانونی ایران هست که اقدامی متقابل انجام دهد.

وی تصریح کرد: تمام مقامات خارجی که در این ایام با آنها گفت‌وگوی تلفنی داشتم بر این نکته تأکید کردند که این جنایت محکوم است و ایران حق پاسخگویی دارد و با این واقعیت جهانی مواجه هستیم که صهیونیست‌ها با یک مقابله جهانی مواجه شدند و جنایت آنها قابلیت توجیه ندارد.

سرپرست وزارت امور خارجه بیان داشت: صهیونیست‌ها قصد دارند ناامنی، تنش و بی ثباتی را از غزه به دیگر کشورها و مناطق انتقال بدهند و این نشان نمی‌دهد که عامل تنش و ناامنی رژیم صهیونیستی است و دنیا باید در برابر این رژیم تولید کننده تروریسم دولتی بایستد و ایران نیز از حقوق طبیعی و مشروع خودش استفاده می‌کند و دیگرانی هم اگر ادعای دفاع از حقوق و قوانین بین‌المللی را دارند باید جلوی این بی ثباتی را بگیرند.

باقری در پایان خاطرنشان کرد: بعد از ترور شهید هنیه حماس یک مجاهد خستگی ناپذیر و مخلص را به جانشینی شهید هنیه انتخاب کردند که انتخاب هوشمندانه این مساله پیامد مبارکی برای فلسطین و مسلمانان جهان به دنبال خواهد داشت.

منبع: روزنامه جام جم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.