وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تنها راه عدم مهاجرت جامعه پزشکی را حمایت مادی و معنوی از آنها عنوان کرد و گفت: ارتقاء ساختار و تامین منابع پایدار در نظام سلامت را هدفگذاری کرده‌ایم.

حمایت مادی و معنوی از جامعه پزشکی تنها راه عدم مهاجرت آنها است

محمدرضا ظفرقندی روز سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ درباره مهترین اولویت‌های برنامه خود برای این وزارتخانه گفت: ایجاد ساختار منسجم شبکه بهداشت و نظام ارجاع همراه با بهره بردن از متخصصان و نخبگان از مهمترین برنامه‌ها خواهد بود.

وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: جذب و حمایت از جامعه درمان از جمله پزشکان و پرستاران دیگر اولویت ما در این وزارتخانه است تا این قشر با انگیزه بیشتری به کار خود ادامه دهند.

ظفرقندی تصریح کرد: به دنبال این هستیم که با ایجاد تعرفه واقعی در هزینه‌های تمام شده، حمایت جدی را از بخش درمان و دارو انجام دهیم و کمبود دارو را رفع کنیم.

وی یادآور شد: ارتقاء ساختار و تامین منابع پایدار در نظام سلامت از دیگر دغدغه‌ها و اهدافی است که برای آن برنامه داریم. همچنین حفظ نیروی انسانی و حمایت بهداشتی و درمانی از مناطق محروم از اهداف ما در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواهد بود.

ظفرقندی درباره برنامه خود برای عدم مهاجرت متخصصان حوزه‌های مختلف پزشکی تصریح کرد: تنها راه سیاست‌های تشویقی و حمایت‌های مادی و معنوی همراه با تکریم و احترام از آنها است.

وی گفت: با توجه به سوابق طولانی که در حوزه بهداشت و درمان دارم به نظر می‌رسد توانایی اجرای این وعده را خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.