رئیس انجمن صنفی تولید، تامین، توزیع و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی و دارویی، در خصوص اولویت وزارت بهداشت دولت چهاردهم، توضیحاتی داد.

مهم‌ترین اولویت های وزارت بهداشت دولت چهاردهم

 به گزارش قدس آنلاین، علیرضا چیذری، گفت: از نظر من، مهم‌ترین اولویت وزارت بهداشت دولت چهاردهم، جلوگیری از تغییرات اتوبوسی است؛ برای اینکه به بدنه کارشناسی آسیب نرسد.

وی افزود: کمک به کاهش بدهی‌های بخش خصوصی در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی از وزارت بهداشت و مراکز درمانی، از دیگر اولویت‌های وزارت بهداشت است.

چیذری ادامه داد: تفاهم و روال ممتد با بانک مرکزی جهت تخصیص ارز مواد اولیه و کالاهای حیاتی و همچنین با سازمان برنامه و بودجه بمنظور تخصیص ریال و منابع در زمان مقتضی و بدون اتلاف وقت، یکی دیگر از اولویت‌های وزارت بهداشت در دولت چهاردهم است.

چیذری تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت بهداشت، جدا کردن بدنه آموزش پزشکی از وزارتخانه یا در قالب وزارت علوم یا هر ساختار دیگری که چیده خواهد شد.

وی به مأموریت‌های رئیس سازمان غذا و دارو، در دولت چهاردهم اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین مأموریت رئیس سازمان غذا و دارو، فارغ از اینکه عوض شود یا نشود، این است که رصد بازار را به خوبی انجام دهد و کاملاً با سیاست‌های وزیر بهداشت و رئیس جمهور منطبق باشد که ما شاهد هیچ کمبودی در بازار نباشیم.

چیذری تاکید کرد: رئیس سازمان غذا و دارو، تا زمانی ایجاد منابع کافی، از هر گونه تغییرات نرخ ارز و اولویت‌های گروه‌های ارزی به صورت سریع و خلق الساعه جلوگیری کند. زیرا، حداقل تا پایان سال باید اینگونه باشد تا برنامه‌ها به هم نریزد و قیمت نرخ ارز گروه کالایی را حفظ کند، چون بودجه و برنامه بر اساس همین نرخ ارز و همین ساختار، ریخته شده و هر گونه شوک به بازار که الان هم دچار تورم بسیار سنگین است، به دلیل تأثیر زیاد و ۵ میلیارد یورویی توان این بخش در تورم، می‌تواند در اقتصاد بسیار خطرناک باشد و می‌تواند شرکت‌های بخش خصوصی را که الان بسیار آسیب دیده و کم توان هستند، دچار تزلزل و نابودی کند.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.