رئیس‌کل بانک مرکزی با اشاره به اقدامات جدید حمایتی این بانک از بورس و سهامداران خرد، از تمهیدات لازم جهت تامین مالی و تسریع در طرح‌های توسعه شرکت‌های بورسی خبر داد و گفت: برنامه‌های حمایتی بانک‌ها از فردا در بازار سهام اجرایی می‌شود.

۳ اقدام مهم بانک مرکزی برای حمایت از بورس اعلام شد

محمدرضا فرزین پس از جلسه شورای عالی بورس، با اشاره به اقدامات جدید حمایتی بانک مرکزی از بورس و سهامداران خرد، از تمهیدات لازم این بانک جهت تامین مالی و تسریع در طرح‌های توسعه شرکت‌های بورسی خبر داد.

وی با اشاره به ۳ اقدام مهم بانک مرکزی برای حمایت از بورس، افزود: نخستین اقدام تضمین ۳۶۰ همت اوراق تامین مالی توسط بانک‌های عامل برای انتشار اوراق تامین مالی ریالی جهت طرح‌های توسعه و تامین سرمایه در گردش شرکت‌های بورسی است.

رئیس بانک مرکزی انتشار ۲ میلیارد یورو اوراق صکوک ارزی برای طرح‌های توسعه شرکت‌های بورسی علی‌الخصوص در حوزه پتروشیمی و معدن را دومین اقدام برای حمایت از بازار سهام اعلام کرد.

فرزین اعلام کرد اقدام سوم اعطای ۱.۵ میلیارد یورو وام ارزی برای شرکت‌های بورسی که درآمد ارزی و طرح‌های زودبازده داشته باشند، است تا از این طریق به افزایش صادرات آنها منجر شود.

برنامه‌های حمایتی بانک‌ها از فردا در بازار سهام اجرایی می‌شود

رئیس‌کل بانک مرکزی از اجرای برنامه حمایتی نظام بانکی، با هدف تقویت بازار سرمایه و ثبات بورس خبر داد و کلیات جلسه شورای عالی بورس را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: در این جلسه توافق شد از فردا، چهارشنبه، ابزارهای در اختیار بانک مرکزی و نظام بانکی به کمک به بازار سرمایه بیاید.

وی ادامه داد: در نشست امروز شورای عالی بورس، به توافق رسیدیم که برای بهبود شرایط بازار سرمایه و امیدواری بیش از پیش سهامداران به آینده بازار تلاش مضاعفی در کوتاه‌مدت صورت گیرد.

فرزین تاکید کرد: بانک مرکزی هیچ‌گاه حمایت‌های خود را از بازار سرمایه دریغ نکرده و معتقد است که در شرایط ویژه کنونی، نیاز است حمایت‌ها نسبت به بازار تقویت شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.