۱-در گرماگرم لیگ پرطمطراق جزیره، یاغی ساندرلند لام تا کام سخن نمی‌گفت و حاضر نبود دلیل غیبت معنادار خود در فراسوی کانال مانش را توضیح دهد.

سایه روشن آخرین خرید خبرسازِ آبی‌ها؛ «دیدیه ابراهیم اندونگ» / فانوسقه را محکم کن پسر!

او که روزگاری بی‌تاب بازی در لیگ برتر خود را به سرعت برق و باد به شهر کوچک ساندرلند رسانده بود، در گذر زمان حاشیه‌ها را به تصرف خود درآورد و به جای حضور در تمرینات سر از ییلاق‌ها و قشلاق‌ها درآورد تا مجبور به جلای باشگاه در روز مبادا شود. بدین ترتیب ارتش محبوب ناحیه تاین، تخلفات قراردادی دیدیه اندونگ را عرضه کرده و به اطلاع پسر سر به هوا رساند. باشگاه ساندرلند همچنین حق پیگیری قضایی و قانونی به منظور دریافت غرامت از زغال سنگ گابنی را برای خود محفوظ نگه داشت.اینچنین شد که تصویر رخسار شکسته یک هافبک بازیگوش روی نگاتیوهای تیره نقش بست!

۲-دیدیه ابراهیم اندونگ که کودکی خود را در در کنار خلیج گینه سپری کرده بود، این فرصت را داشت تا در انگلستان از این پهلو به آن پهلو بغلتد، روی جلد ورلدساکر بنشیند و سر از باشگاه‌های بزرگ درآورد.او اما صبح و شب تنش را به ماساژورها سپرد و به خوشباشی و التذاذ روی آورد تا پس از حضوری نه چندان موفق در ساندرلند و واتفورد گریز و گزیری جز ترک بریتانیا نداشته باشد. باری آقای حاشیه سلانه سلانه در نشیب به سوی لیگ یک فرانسه رفت و از آنجا سر از عثمانی و سعودی درآورد. هافبک خلاق اهل لیبرویل شهر کودتا و کسالت در اعماق قاره سیاه، غوطه ور در قُپه‌ها، جام‌ها و مدال‌ها فاصله عرش تا فرش را طی کرد تا در  بیست‌نه سالگی سر از کویر تفتیده حجاز درآورد و تن پوش الریاض را برای ۳۶ بازی بر تن کند. او آنجا نیز موفق به حضور در ضیافت‌های مرگبار نشد و در طول  فصل تنها یک بار پاگشایی کرد تا دشداشه‌پوش‌ها بر سر نخواستنش به تکاپو بیفتند.غروب توپچی گابن در صلات ظهر ریاض. چه سرنوشت غم‌انگیزی!

۳-حالا پلی‌میکر تیم ملی گابن با ۴۸ بازی ملی و با سلام و صلوات قدم در لشکرگاه آبی‌های پایتخت می‌گذارد تا ملال مرموز روزهای برزخی را با شور و شادی و شبنم در سرزمین اسطوره‌ها تاخت بزند. گفته می‌شود جواد نکونام الساعه او را پسندیده و قصد دارد در روزهای صعب لیگ از دیدیه اندونگ رونمایی کند. تفنگچی اهل حاشیه که اگر هراسان و لرزان در محدوده گرگ و میش آفتابی نشود و سرش به کار خودش باشد با اتکا به تجربیات خویش می‌تواند نقشی مؤثر در محکم کردن   فانوسقه آبی‌ها ایفا کند.

بزن، ببر، بقاپ... این توصیه مرد نکونام به مردی است که اگر در قلب میدان، ماموریت خود را انجام دهد، خیال سکوها کمی تا قسمتی تخت خواهد شد. صدالبته حضور پارتیزان شماره ۲۲ می‌تواند منتج به پیچ و مهره شدن مهره‌هایی چون آرش رضاوند به نیمکت شود و چالش‌های جدیدی را به همراه بیاورد. تا چه پیش آید و چه در نظر افتد.

*امیدمافی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.