در حالی به پایان مردادماه نزدیک می شویم که اکران تابستان با آثار متنوع ادامه دارد و از امروز نیز اکران فیلم‌های «قلب رقه» و «سفر پرماجرا» در سینماهای سراسر کشور آغاز شده است.

روایتی از داعش و یک سفر پرماجرا روی پرده سینما

به گزارش قدس آنلاین، در حالی به پایان مردادماه نزدیک می شویم که اکران تابستان با آثار متنوع ادامه دارد؛ سکان گیشه همچنان در دست کمدی‌هاست و رقابت میان چند فیلم تنگاتنگ است؛ در عین حال فروش برخی از فیلم های تازه به نمایش درآمده نیز چنگی به دل نمی‌زند و پایین تر از حد انتظار است. از صبح امروز نیز اکران فیلم‌های «قلب رقه» و «سفر پرماجرا»  در سینماهای سراسر کشور آغاز شده است و «خانه شیشه‌ای» نیز از هفته آینده به این چرخه می‌پیوندد. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به جدیدترین فیلم‌هایی که نمایش خود را آغاز کردند و به صف رقابت با آثار روی پرده پیوسته‌اند.

یک تریلر اکشن و سیاسی

روایتی از داعش و یک سفر پرماجرا روی پرده سینما

فیلم سینمایی «قلب رقه» به کارگردانی  خیرالله تقیانی‌پور و تهیه‌کنندگی سعید پروینی سال گذشته برای نخستین بار در جشنواره فجر رونمایی شد. داستان این فیلم یک عاشقانه در دل التهاب را روایت می‌کند. رضا با بازی شهرام حقیقت‌دوست یک ایرانی در بین اعضای گروهک تروریستی داعش است که مسئولیت رسانه این گروه را برعهده دارد. او در جست‌وجوی یک ایرانی اسیرشده توسط داعش است که در این میان با همسر خود که فکر می‌کرد کشته شده‌ رو به رو می‌شود و حالا باید او را از چنگال داعش برهاند.

تقیانی‌پور از هنرمندان عرصه تئاتر دفاع مقدس است و با ساخت سریال «نجلا» به چهره‌ای شناخته‌شده برای مخاطبان تلویزیون تبدیل شد. او در نخستین تجربه سینمایی خود سراغ یک ژانرمتفاوت رفته است، ماجرایی عاشقانه که در دل موقعیتی اکشن و جاسوسی اتفاق می‌افتد. داستان این فیلم در شهر رقه می‌گذرد که برای ۴ سال متوالی پایتخت داعش بود و فیلم هم بر اتفاقات چند سال اخیر سوریه متمرکز شده و روایتی از اتفاقات گروه‌های تروریستی را نشان می دهد. با این حال فضای به تصویر کشیده از داعش و خط داستانی این فیلم بی شباهت به سریال «سقوط» از تولیدات اخیر شبکه نمایش خانگی نیست. «قلب رقه» در شهرک دفاع مقدس و سوریه فیلمبرداری شده و به دلیل فضای اکشن و ملتهبش، جلوه های ویژه تماشایی هم دارد.

شهرام حقیقت‌دوست، شادی مختاری، عبدالرضا نصاری، فرهاد قائمیان، هدایت هاشمی، محمدرضا شریفی‌نیا، مصطفی ساسانی، عامر علی، مهدی شیخ عیسی، محمدعلی موسوی در «قلب رقه» ایفای نقش می‌کنند.

سفری پرماجرا دور ایران

روایتی از داعش و یک سفر پرماجرا روی پرده سینما

«سفر پرماجرا» به کارگردانی حجت الله سیفی در ژانر کودک از دیگر آثار تازه اکران شده است. سیفی پس از تقریباً ۱۲ سال دوری از سینما این فیلم را در ادامه «بچه‌های جسور» ساخته است. داستان فیلم درباره دانیال و ملیکاست که در پی گمشدن مادرشان در جنگل به شهری با مردمانی با قامت کوتاه می‌رسند و باخبر می‌شوند که مادرشان اسیر سلطان شهر شده، ژولی مردی کوچک برای دیدن پادشاه به آنان کمک می‌کند. پادشاه آزادی مادر را در گرو آوردن میوه آسمانی شفابخش می‌داند. آنان سفرهای سخت را در سرزمین‌های دور و دریاها آغاز و با ماجراهایی روبرو می‌شوند. بچه ها در سفری پرماجرا به شهرهای مختلفی سفر می کنند و باید با چالش های زیادی روبرو شوند. در این میان آنها یاد می گیرند که چطور با مشکلات و پیچیدگی های زندگی آشنا شوند.

نیما شاهرخ شاهی، لیلا بوشهری، جلیل فرجاد، مسیح سیفی، زهرا عباس زرگری، مرتضی ضرابی، محمدرضا عطایی فر، ملیکا عبداللهی و اصغر نجات و حمید ابراهیمی به عنوان بازیگران این فیلم معرفی شده‌اند.

زندگی چهره‌های معروف زیر ذره‌بین

امیرپورکیان برای مخاطبان بیشتر با سریال «ممنوعه» شناخته می‌شود و این روزها سریال «غربت» را در شبکه نمایش خانگی دارد. «خانه شیشه‌ای» که محصول سال ۱۴۰۰ است و پس از ۳ سال به اکران رسیده با نگاهی به فعالیت پاپاراتزی‌ها، روایتی از پشت پرده زندگی شخصی سلبریتی‌ها را به تصویر می‌کشد و به زندگی خصوصی یک خواننده پاپ می‌پردازد.

 امیر جعفری، پانته‌آ بهرام، شهاب مظفری، بهاره کیان‌افشار، نیما شعبان‌نژاد، خاطره اسدی، بهار رضایی، بهنام ابطحی و لادن ژافه‌وند از بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

امیر جعفری که در سال‌های اخیر او را بیشتر در قامت شخصیت‌های کمدی در سینما دیده‌ایم و این روزها با «پول و پارتی» هم بر پرده سینماست، پس از مدت‌ها در یک فیلم اجتماعی نقش‌آفرینی کرده است. همچنین آخرین حضور پانته آ بهرام نیز با «خائن کشی» مسعود کیمیایی رقم خورد و او نیز پس از وقفه‌ای با یک فیلم تازه به پرده سینما بازگشته است.

«خانه شیشه‌ای» به تهیه‌کنندگی سیدامیر سیدزاده توسط دفتر پخش «نسیم صبا» در گروه آزاد از هفته دیگر اکران خود را آغاز می کند.

نگاهی به جدول اکران

فیلم سینمایی «پول و پارتی» ساخته سعید سهیلی طی هفت روز اخیر با فروش بیش از ۲۶۰هزار قطعه بلیت، ۱۲ میلیارد و ۲۶۷ میلیون تومان فروش را ثبت کرده و در صدر جدول قرار گرفته است. «تگزاس۳» نیز همچنان به فروش خود ادامه می‌دهد و با فاصله کمی توانسته این هفته فروشی معادل ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان را به گیشه اضافه کند. «خجالت نکش۲» به کارگردانی رضا مقصودی نیز با فروشی معادل ۴ میلیارد و ۱۲۵ میلیون تومان در جایگاه سوم ایستاده و پس از آن فیلم های «ملاقات با جادوگر» با فروش ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان، «یادگار جنوب» با یک میلیارد و ۲۵۲ میلیون تومان و «ساعت ۶ صبح» با فروشی نزدیک به ۹۰۰ میلیون تومان در جایگاه های بعدی قرار گرفتند.

اما سایر  فیلم‌هایی که طی هفته‌های اخیر نمایش خود را آغاز کردند، با حرکتی کند و آهسته به فروششان ادامه می‌دهند. «در آغوش درخت» به کارگردانی بابک خواجه پاشا با بیش از ۱۲ هزار و ۸۰۰ مخاطب توانسته فروشی معادل ۹۲۴ میلیون تومان را ثبت کند، «روزی روزگاری آبادان» با ۱۱ هزار و ۳۶۲ مخاطب طی هفت روز اخیر ۵۸۵ میلیون تومان فروش داشته است. اما فیلم های دیگری هستند که ارقامی بسیار پایین‌تر را هم ثبت کردند. فروش این فیلم ها طی هفت روز گذشته به این ترتیب بوده است؛ «مصائب شیرین» ۱۶ میلیون تومان، «روایت ناتمام سیما» ۳میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و کمترین آنها متعلق به کوچه «ژاپنی‌ها» با ۵۰۰ هزار تومان فروش ثبت شده است.

همچنین «مست عشق» با پایان سقف ۱۴ هفته‌ای اکران، از امروز نمایش خود را فقط در گروه سینمایی فرهنگ ادامه خواهد داد،  این فیلم تاریخی که از ۵ اردیبهشت ماه اکران شد با فروشی قابل توجه توانست رکوردهای فروش را در میان فیلم های غیرکمدی جابه جا کند. «مست عشق» توانست طی این مدت با بیش از ۲ میلیون مخاطب، افزون بر ۱۱۸ میلیارد تومان فروش را در گیشه ثبت کند. همچنین فیلم «سال گربه» نیز با فروش ۶۴ میلیاردی خود پرونده اکران را بسته و فقط در گروه سینمایی فرهنگ به نمایش خود ادامه می دهد.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.