رییس هیات ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای سمنان گفت: این هیات طبق ارزیابی‌های ملی در سال ۱۴۰۲ از لحاظ عملکرد در رتبه ششم بین ۳۱ استان کشور قرار گرفت.

ورزش پهلوانی سمنان جزو ۶ هیات برتر کشور

به گزارش قدس آنلاین، سلیمان دهرویه در گفت و گویی افزود: نزدیک به ۹۰۰ ورزشکار بیمه شده در ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای سمنان فعالیت دارند و پیش بینی می‌شود تا پایان امسال شمار ورزشکاران سازمان یافته این رشته ورزشی به یکهزار و ۳۰۰ نفر افزایش یابد.

رییس هیات ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای سمنان خاطر نشان کرد: از سال گذشته تاکنون تمامی رده‌های سنی این رشته ورزشی در استان شامل نونهالان، جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان به اردوهای تیم‌ملی اعزام شدند.

وی اظهار کرد: ورزشکاران زورخانه‌ای استان سمنان با همت و تلاش خود ۶ مدال طلا، ۶ مدال نقره و ۲ مدال برنز را در مسابقات ملی سال ۱۴۰۲ از آن خود کردند و ۲ ورزشکار نیز در رقابت‌های استعدادهای برتر کشور حضور یافتند.

رییس هیات ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای سمنان با اشاره به ثبت زورخانه سمنان به شماره ۳۳۳۹۶ در فهرست آثار ملی در اسفند ۱۳۹۹، افزود: این زورخانه قدیمی در خطر تخریب بود که اکنون با همراهی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ستی در دست مرمت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استان سمنان ۵۰ هیات ورزشی دارد که از این تعداد ۴۷ هیات زیر نظر مستقیم اداره‌کل ورزش و جوانان استان فعال است و مجمع‌ این هیات‌ها به طور منظم برگزار می‌شود.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد که از این شمار، بیش از ۴۵ هزار و ۸۱۶ خانوار روستایی با جمعیت بیش از ۱۴۱ هزار نفر در ۵۴۹ روستا و آبادی استان زندگی می‌کنند.

۳۸ درصد جمعیت سمنان را جوانان تشکیل می‌دهند و شمار ورزشکاران سازمان‌یافته این استان به ۴۶ هزار و ۸۷۵ نفر رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.