۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۱
کد خبر: 1005897

به گفته مدیرعامل تعاونی صیادان بندر دَیِر صید ترال تابستان هر سال برای صید میگو در آب‌های جنوبی و با مجوز شیلات انجام می‌شود.

 صید ترال با مجوز شیلات انجام می‌شود

به‌گزارش قدس آنلاین، مجید ابراهیمی، مدیرعامل تعاونی صیادان بندر دَیِر ابراز کرد: هر ساله صید ترال ۳۵ تا ۴۵ روز از تابستان با مجوز شیلات انجام می‌شود و به کشتی‌ها، لنج‌ها و قایق‌ها اجازه صید ترال داده می‌شود؛ اکنون نیز در فصل آزادی صید ترال قرار داریم و اگر صید خوب باشد تا ۴۵ روز طول می‌کشد و اگر خوب نباشد یک ماهه به پایان می‌رسد.

وی افزود: ترال در این فصل با هدف صید میگو و توسط ایرانی‌ها در آب‌های داخلی انجام می‌شود و قایق‌ها و لنج‌ها برای صید به حوالی جزیره نخیلو و مطاف می‌روند و در خوزستان هم ممکن است در این فصل میگو صید شود.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: قایق‌هایی که مجوز صید ترال می‌گیرند برای صید در این مدت ۴ میلیون تومان و لنج‌ها ۱۰ میلیون تومان به شیلات پرداخت می‌کنند.

مدیرعامل تعاونی صیادان بندر دیِر اظهار کرد: کمیته مدیریت صید متشکل از شیلات، تعاونی صیادان، پژوهشکده میگو و محیط زیست استان است با حضور نمایندگان فرمانداری و استانداری توافق می‌کنند که این صید هر سال انجام شود.

وی اضافه کرد: هر چند تعطیل شدن این روش صید سبب ارتقای محیط زیست دریا می‌شود؛ اما میگو هم هر سال به همین روش صید می‌شود و در سفره خانواده‌ها قرار می‌گیرد، میگو یک آبزی کف‌زی است و امکان صید آن با روشی غیر از ترال وجود ندارد.

ابراهیمی گفت: همه میگوهای دریایی که در بازار عرضه می‌شوند به روش ترال صید شده است و بهترین نوع میگوهای دریایی در بازار بندر دیر با قیمت ۴۰۰ هزار تومان در هر کیلو فروخته می‌شود، مصرف‌کننده اصلی آن هم مردم استان بوشهر هستند و مازاد آن به استان‌های دیگر هم ارسال می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایلنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.