«ددپول و ولورین» با فروش ۱.۰۸ میلیارد دلار در سطح جهان از «جوکر» پیشی گرفت و نام خود را به عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ با رتبه R ثبت کرد.

«ددپول و ولورین» در جایگاه اول/ رکورد «جوکر» شکسته شد

«ددپول و ولورین» دنباله فیلم کمیک دیزنی پس از ۲۳ روز اکران به فروش ۱.۰۸۶ میلیارد دلاری در گیشه سینماهای جهان دست یافت و از «جوکر» که با فروش ۱.۰۷۸ میلیارد دلاری در سال ۲۰۱۹ عنوان پرفروش‌ترین فیلم رتبه R تاریخ را به نام خود کرده بود، پیشی گرفت.

این فیلم که یک ماجراجویی بزرگ برای نجات جهان است، از ۲۶ جولای اکران شد و ۲۱۱ میلیون دلار در اولین هفته اکرانش در داخل آمریکا به دست آورد و ششمین فروش بزرگ آخر هفته تمام دوران را رقم زد. از آن زمان تا کنون «ددپول و ولورین» به فروش ۵۱۶ میلیون دلاری در آمریکای شمالی و ۵۶۸ میلیون دلاری در سطح بین‌المللی رسیده و از دیگر فیلم‌های این مجموعه نیز جلو زده است. فیلم اصلی «ددپول» در سال ۲۰۱۶ موفق شده بود تا در مجموع ۷۸۳ میلیون دلار بفروشد و «ددپول ۲» نیز در سال ۲۰۱۸ به رقم فروش ۷۸۶ میلیون دلار رسیده بود. اکنون فیلم سوم این مجموعه تنها پس از دو هفته اکران در سینماها به دومین فیلم پرفروش سال ۲۰۲۴ بدل شده و پس از فیلم خانوادگی «درون بیرون ۲» پیکسار که در نهایت ۱.۵۵۸ میلیارد دلار فروخت جای گرفته است. این فیلم دومین فیلم درجه R است که در تاریخ سینما به کلوپ میلیاردی‌ها پیوسته است.

کوین فایگی رئیس استودیو مارول با کسب موفقیت بزرگ سی و چهارمین فیلم این کمپانی با انتشار بیانیه‌ای گفت: از اینکه اولین فیلم رتبه R ما به بهترین فیلم تاریخ بدل شد، متشکریم. فوق‌العاده است که تماشاگران این فیلم را اینقدر دوست دارند.

«ددپول و ولورین» با بازی رایان رینولدز و هیو جکمن، شخصیت‌های ضدقهرمانی کتاب مصور را که قبلاً امتیاز آن به فاکس قرن بیستم فروخته شده بود، وارد دنیای سینمایی مارول دیزنی کرده است. رینولدز پیش از اکران فیلم به ورایتی گفته بود ددپول شخصیت خیلی مزخرفی است و مغزش مثل یک املت در جمجمه یک کودک ۷ ساله کار می کند!

رینولدز و کارگردان فیلم شان لوی برای این فیلم لوگان جهش یافته با بازی جکمن را از بازنشستگی بیرون آوردند و از قهرمانان فاکس هم جنیفر گارنر در نقش الکترا و کریس ایوانز از فیلم «چهار شگفت‌انگیز» را وارد فیلم کردند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.