۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۲
کد خبر: 1006259

مسئول بخش روانشناسی مؤسسه محک گفت: ترالی کتاب، برای غنی سازی اوقات کودکان در بیمارستان و همچنین افزایش اثرگذاری برنامه‌های درمانی انجام می‌گیرد .

ترالی کتاب به کمک فرزندان محک می‌آید

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی موسسه محک،  حوریه ذوقی مسئول بخش روانشناسی مؤسسه محک، درباره ترالی کتاب در مؤسسه محک گفت: با توجه به اثربخشی قصه در آموزش مفاهیم به کودکان و همچنین غنی‌سازی اوقات کودکان و نوجوانان در بیمارستان، ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی متناسب با مسائل و موضوعات شایع کودکان و  سن بیمار صورت می‌پذیرد.

وی افزود: ترالی کتاب یک چرخ دستی تزئین شده است که در آن کتاب‌هایی برای کودکان و نوجوانان مبتلا به سرطان قرار می‌گیرد. همچنین برخی آثار به صورت دیجیتال و با توجه به مسائل و موضوعات شایع کودکان در اختیار آنها و خانواده‌هایشان قرار می‌گیرند. روزهای دوشنبه هر هفته داوطلبان آموزش دیده ی  محک در حوزه ی کتاب و ارتباط با بیمار، به بخش‌های بستری بیمارستان فوق تخصصی محک می‌روند و کتاب‌هایی با موضوعات ادبیات و رمان، آموزشی و ... را به  کودکان و نوجوانان اهدا می‌کنند.

مسئول بخش روانشناسی مؤسسه خیریه محک یادآور شد: کودکان و نوجوانان در بیمارستان فوق تخصصی سرطان محک می‌توانند در ترالی کتاب آثار مورد علاقه‌شان را انتخاب کنند. گاهی نیز روانشناسان بر اساس فرایندهای درمانی کودکان و نوجوانان، کتابی را انتخاب کرده و به او اهدا می‌کنند.

وی تأکید کرد: همه کتاب‌ها توسط کارشناسان روان‌شناسی مؤسسه محک گزینش و انتخاب و در ادامه بر اساس استانداردهای تعیین شده، تنوع و .... خریداری می‌شوند.

ذوقی اظهار امیدواری کرد تا با حمایت بیشتر ناشران و فعالان فرهنگی ادبیات کودک و نوجوان، ترالی کتاب در حوزه فیزیکی و دیجیتال بتواند با کیفیت و کمیت بیشتری برای کودکان مبتلا به سرطان کشور فعالیت کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.