سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از موافقت این کمیسیون با برنامه‌های وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد.

موافقت کمیسیون صنایع و معادن مجلس با وزیر پیشنهادی ارتباطات

زهرا سعیدی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (شنبه) مجلس شورای اسلامی، نظر کمیسیون صنایع و معادن درباره برنامه‌ها و صلاحیت ستار هاشمی، وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات را قرائت و تاکید کرد که برنامه‌های وی مورد تأیید اعضای این کمیسیون قرار گرفت.

متن این گزارش به شرح زیر است:

تحصیلات هاشمی در این حوزه و مرتبط است و وی جزو دانشمندان در این عرصه است.

راهبرد کلان و جهت گیری‌های سیاستی وی به این صورت عنوان شده که توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی با بهره گیری از دانش و فناوری‌های روز دنیا که از طریق جهت گیری‌های سیاستی و برنامه‌ها و اقدامات اجرایی مشخص به سرانجام خواهد رسید.

همچنین در برنامه‌های وی آمده است که توسعه فناوری برای اقتصاد دیجیتال باعث خواهد شد کشور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بهره بگیرد و با تنظیم‌گری خود و همزمان با افزایش کیفیت زیرساخت‌ها و خدمات مرتبط زمینه حکمرانی هوشمند با ابزارهای متنوع و توسعه یافته در نهادهای دولتی را فراهم آورد.

بررسی برنامه‌ها

در این خصوص برنامه‌های ارائه شده با قوانین و اسناد بالا دستی از جمله برنامه هفتم پیشرفت، مصوبات شورای راهبردی انقلاب فرهنگی و برخی سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری نظیر سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، پدافند غیرعامل و مصوبات شورای عالی فضای مجازی مطابقت داده شد و به صورت کلی برنامه‌های ارائه شده از سوی وزیر قابل قبول و مثبت ارزیابی شد.

سوابق علمی، تجربی و تجربیات مرتبط با موضوعات ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

نظر نهایی کمیسیون

با بررسی سوابق، برنامه‌ها و اظهارات ستار هاشمی، درباره صلاحیت وی برای تصدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات رأی‌گیری به عمل آمد و صلاحیت وی برای تصدی وزارتخانه با اکثریت آرا به تأیید نمایندگان این کمیسیون رسید.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.