عضو کمیسیون اجتماعی گفت: رسته‌هایی از کارگران ساختمانی در شرایط سخت سخت و زیان‌آور هستند و در سنین بالا توان انجام کار ندارند؛ لذا باید آن‌ها را از قانون افزایش سن بازنشستگی مستثنی کنیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی: کارگران ساختمانی از قانون افزایش سن بازنشستگی مستثنی شوند

عباس گودرزی، نماینده مردم بروجرد و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حدود ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار کارگر ساختمانی در کشور داریم که حدود ۵۰۰ هزار نفر از ایشان در نوبت برای دریافت سهمیه بیمه کارگر ساختمانی هستند؛ گفت: در حال حاضر منابع کافی برای بیمه همه این کارگران وجود ندارد، یک اصلاحی هم در همین راستا در قالب ماده ۵ قانون بیمه کارگران ساختمانی در مجلس یازدهم صورت گرفت که متاسفانه دچار افراط و تفریط شدیم. یعنی در مقطعی بیش از حد معمول اضافه شد، برای جبران مجدد برگشتیم و حد آن را بسیار پایین آوردیم این موجب می‌شود که بیمه به کارگر ساختمانی و زحمتکش ما نرسد و امروز در صف‌های طولانی دریافت خدمت بیمه از سازمان تأمین اجتماعی باشند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: ضرورت دارد دولت حتماً یک لایحه برای اصلاح ماده ۵ قانون بیمه کارگران ساختمانی تسلیم مجلس شورای اسلامی کند. از طرف دیگر هرچند کار گارگران ساختمانی جزو مشاغل سخت و زیان‌آور نیست؛ اما دسته‌ و رسته‌هایی از کارگران ساختمانی در شرایط سخت و زیان‌آور هستند و در سنین بالا توان انجام کار ندارند؛ لذا باید این‌ها را از بحث قانون افزایش سن بازنشستگی مستثنی کنیم.

گودرزی تأکید کرد: نباید شرایط آن کارگر ساختمانی که سروکارش دایم با بیل و کلنگ و کار سخت است، با دیگر کارگران و کارمندان یکسان دیده شود، دولت باید تدبیر کند و در قالب اصلاحیه قانون برنامه هفتم توسعه این موارد را اعمال و تسلیم مجلس شورای اسلامی کند.

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.