هزاران فعال حامی فلسطین هم‌زمان با برگزاری کنوانسیون ملی دموکرات‌ها که از امروز دوشنبه آغاز می شود در سرتاسر آمریکا به خیابان‌ می‌آیند تا حمایت خود را از غزه فریاد بزنند

جُنگ تبلیغاتی بایدن و رفقا زیر سایه جَنگ غزه / تدارک حامیان فلسطین برای برگزاری تجمعات گسترده در آمریکا

هزاران فعال حامی فلسطین هم‌زمان با برگزاری کنوانسیون ملی دموکرات‌ها که از امروز دوشنبه آغاز می شود در سرتاسر آمریکا به خیابان‌ می‌آیند تا حمایت خود را از غزه فریاد بزنند. همزمان ۲۵۰ سازمان و نهاد آمادگی خود را برای برگزاری بزرگترین تظاهرات تاریخ شیکاگو که در روزهای ۱۸ تا ۲۲ اوت میزبان کنوانسیون ملی حزب دموکرات آمریکا است، اعلام کردند. سازمان‌دهندگان تعداد شرکت‌کنندگان در این رویداد را بین ۴۰ هزار تا ۱۰۰ هزار نفر از ایالت های مختلف تخمین زده‌اند.

به گزارش بیزنس اینسایدر، همزمان بسیاری از اعضای حزب دموکرات، نگران تاثیر اعتراضات حامیان فلسطین بر روند برگزاری کنوانسیون حزب هستند. به گفته کارشناسان هرگونه اعتراضات و درگیری‌های خیابانی در محل برگزاری کنوانسیون می‌تواند به راحتی این رویداد را تحت تاثیر قرار دهد. بر این اساس مسئولان شیکاگو همه تلاش خود را در زمینه ایجاد محدودیت‌هایی برای تظاهرات ضد صهیونیستی بکار بسته اند. درخواست حامیان فلسطین برای تجمع در نزدیکی محل برگزاری کنوانسیون دموکرات‌ها بی‌نتیجه مانده است و به آن‌ها اجازه داده شده است تا در پارکی در ۵ کیلومتری محل برگزاری کنوانسیون، تجمع کنند.

جُنگ تبلیغاتی بایدن و رفقا زیر سایه جَنگ غزه / تدارک حامیان فلسطین برای برگزاری تجمعات گسترده در آمریکا

روشنگری موثر رسانه های حوزه مقاومت

محمدصادق کوشکی، کارشناس مسائل آمریکا در گفت و گو با قدس، در ارزیابی تجمعات اعتراضی حامیان فلسطین در آمریکا و تاثیرات آن بر روند تصمیم سازی در کاخ سفید گفت: برگزاری این تجمعات با گستردگی سطح اعتراضات بر علیه رژیم صهیونیستی در تاریخ 250سال اخیر ایالات متحده بی سابقه است. چنین گردهمایی در حالی است که در سال های کمی دور اگر تجمع اعتراضی کوچکی در خیابان های آمریکا بر پا می شد بر اساس قانون این کشور، خطر  برای امنیت ملی محسوب شده و به شدت با آن برخورد می شد.

وی تصریح کرد: اما امروز روشنگری حوادث غزه توسط رسانه های مقاومت باعث شده ده ها هزار زن و مرد به خصوص نسل (زد) علی رغم انحصار خبری و بسته بودن فضای رسانه ای در آمریکا که معمولا در غرب تمامی اطلاعات و اخبار به نفع صهیونیست ها مخابره می شد به خیابان امده و تجمع های اعتراضی در سطح ده ها هزار نفری آن هم در مقابل کنکره آمریکا و مکان برگزاری نشست حزب دموکرات در شهر شیکاگو باشیم.

کوشکی اظهار کرد: در طول یازده ماه جنگ غزه ملیون ها نفر از مردم آمریکا در اشکال متفاوت علیه جنایات رژیم صهیونیستی در شهر غزه اعتراضات گسترده ای برگزار کرده اند بطوریکه دامنه اعتراضات به دانشگاه های این کشور هم رسید و در نتیجه رویکرد سخت دولت هزار دانشجو و استاد دانشگاه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

 این کارشناس مسائل بین الملل اظهار داشت: اگرچه ماه گذشته نخست وزیر رژیم صهیونیستی با دعوت رسمی سناتورهای آمریکایی در کنگره این کشور سخنرانی کرد اما طی هفته های اخیر حاکمیت آمریکا به دلیل قدرت افکار عمومی نسبت به تل آویو و سیاست های این رژیم در غزه عقب نشینی کرده است. این در حالی است که بخش بزرگی از کنگره و سیاست مداران آمریکایی در چنبره نفوذ صهیونیست ها گرفتار هستند. عقب نشینی اجباری حاکمیت آمریکا از مسئله اسرائیل، یعنی دولت، نیروهای پلیس و امنیتی آمریکا هیچگاه چنین حرکت های مردمی بر علیه رژیم صهیونیستی را تصور و پیش بینی نمی کردند اما امروز مجبور هستند آن را تحمل نمایند.

جُنگ تبلیغاتی بایدن و رفقا زیر سایه جَنگ غزه / تدارک حامیان فلسطین برای برگزاری تجمعات گسترده در آمریکا

آدرس غلط دموکرات ها به مردم

حنیف غفاری، نیز ضمن تاکید بر رویکرد همسان دو حزب دموکرات و جمهوری خواه درباره جنگ غزه و بحران فلسطین، در تحلیل تجمعات اخیر گفت: رویه دو حزب در حمایت از رژیم صهیونیستی کاملأ یکسان است و هیچ تفکیکی بین کاملا هریس و دونالد ترامپ وجود ندارد، اما دموکرات ها سعی کردند به واسطه اینکه سبد رأی خود را با آرای مسلمانان و رنگین پوستان آمریکایی در انتخابات آبان ماه، تکمیل نمایند رفتاری متفاوتی نسبت به جمهوری خواهان و حتی لابی آی پک نسبت به مسائل غزه از خود نشان دهند.

کارشناس مسائل آمریکا، تصریح کرد: با توجه به اختلافات تاکتیکی که در طی ماه های گذشته میان جوبایدن و نتانیاهو در مسئله مدیریت میدانی جنگ در غزه شکل گرفت، دموکرات ها از جمله هریس سعی کردند به جامعه رای دهندگان  آمریکا آدرسی غلطی در راستای حمایت خود از رژیم صهیونیستی مخابره کنند. اما برگزاری تجمع ده ها هزار نفری نشان می دهد آدرس انحرافی دموکرات ها درباره جنگ غزه، مورد پذیرش جامعه واقع نشده و اگر بایدن و هریس موفقیتی در انتخابات پیش رو به دست آورند باید یک گام عملیاتی در غزه بردارند.

غفاری تصریح کرد: گردهمایی حامیان غزه در شهر شیکاگو نشان می دهد آنچه که هریس سعی داشته بعنوان برگه برنده خود در انتخابات ریاست جمهوری استفاده کند تنها برگه ای سوخته محسوب می شود، ضمن آنکه جنگ روانی و تبلیغاتی حزب دموکرات بابت دستکاری افکار عمومی در آمریکا درباره جنگ غزه با شکست مواجه شده است.

وی تجمع مردم در مقابل مکان برگزاری نشست دموکرات ها، را حائز پیام دانسته و افزود: پس از پایان نشست طبیعتأ شاهد شکل گیری معادلات جدیدی در خصوص جنگ غزه خواهیم بود بصورتیکه فردای این جلسه، دموکرات ها در می یابند عملیات شناختی، روانی و تبلیغاتی آنها در خصوص استمرار نسل کشی فلسطینیان و حمایت از تل آویو هیچ ثمره ای برای آنها به همراه نداشته است. یکی از اتفاقات دیگر این است که دموکرات ها ناچار خواهند شد برخی از تاکتیک های خود را در مذاکرات قاهره و دوحه اصلاح نمایند و کاملا هریس بعنوان تنها نامزد انتخابات ریاست جمهوری دموکرات ها، به اعضای ارشد حزب خود اعلام خواهد کرد رای آوردن در ایالت های کلیدی آمریکا از جمله؛ میشیگان، پنسیلْوانیا و....نیازمند ثمره و خروجی مثبت کاخ سفید در حوزه سیاست خارجی در مسئله غزه خواهد بود. این در حالی است که تنها دوماه به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده و حزب دموکرات به جبر نه به اختیار خود، ناچار خواهد شد بخاطر فشار افکار عمومی و مقاومت مردم فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی، به یک سری از بایسته های به نفع مردم غزه تن دهد.

جُنگ تبلیغاتی بایدن و رفقا زیر سایه جَنگ غزه / تدارک حامیان فلسطین برای برگزاری تجمعات گسترده در آمریکا

همبستگی انسانی در شیکاگو

مصدق مصدق‌پور کارشناس مسائل منطقه، نیز در تحلیل تجمعات حامی فلسطین در ایالات متحده، گفت: امروز مسئله فلسطین از چارچوب جهان اسلام فراتر رفته بطوریکه سطح حمایت ها از مظلومیت مردم غزه در ابعاد انسانی حتی در غرب هم شکل گرفته و این نشانه همبستگی، انسجام و اتحاد تمامی آزادگان جهان با فلسطین است.

وی افزود: برگزاریتجمع در برابر نشست حزب دموکرات هم با پیام همبستگی انسانی صورت می گیرد و طبیعتأ این موضوع بر روی روند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تأثیری شگرف خواهد داشت. بصورتیکه اگر کاملا هریس  به دنبال پیروزی در برابر دونالد ترامپ باشد باید همگام با فشارهای افکار عمومی جامعه مسلمانان و رنگین پوستان آمریکا سیاست خود را نسبت به رژیم صهیونیستی تغییر دهد.

مصدق پور اظهار داشت: اما متأسفانه سیاست دو حزب جمهوری خواه و دموکرات در آمریکا بر مبنای حمایت های مالی لابی صهیونیست آی پک صورت می گیرد و بر اساس گزارشی که در ماه اخیر توسط یک نشریه آمریکایی منتشر شد از میان 535 عضو کنگره، 342 نفر از لابی آی پک کمک مالی مستقیم دریافت می کنند. این باعث شکل گیری سیاست دوگانه کاخ سفید مقابل ملت آمریکا شده است که با برگزاری چنینی تجمعاتی با چالش مواجه خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.