دبیر کمیته بهداشت درمان اربعین سازمان اورژانس کشور، از آماده‌باش ۲۷ هزار نفر برای مراسم اربعین خبر داد.

ایجاد اتاق سرما برای جلوگیری از گرمازدگی زائران

علی شریفیان با اشاره به تمهیدات سازمان اورژانس کشور در روزهای پیاده روی اربعین حسینی گفت: در روزهای برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین، حرکت زائران از مبداهایشان تا مرزها مدنظر ما قرار دارد به همین دلیل ۲۷ هزار نفر از پرسنل سازمان اورژانس کشور همراه با پنج هزار و ۵۰۰ دستگاه آمبولانس در سطح کشور به حالت آماده باش قرار دارند تا در صورت بروز هرگونه ناراحتی و بیماری، به زائران امام حسین(ع) کمک کنند.

وی افزود: علاوه بر این، در مرزها نیز بیش از ۴۵۰ دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس مستقر هستند. همچنین هشت بالگرد و نیز دو هواپیمای اورژانس برای مواقع ضروری برای پشتیبانی در حالت آماده‌باش قرار دارند.

دبیر کمیته بهداشت درمان اربعین سازمان اورژانس کشور ادامه داد: همچنین ما سامانه‌های سیار سلامت مانند بیمارستان‌های صحرایی، درمانگاه و  آزمایشگاه‌های سیار را در مرزها مستقر کرده‌ایم تا در صورت نیاز آنجا استفاده شود.

شریفیان با اشاره به گرمای هوا گفت: از آنجایی که احتمال می رود تعدادی از زائران دچار گرمازدگی شوند؛ با استفاده از کانکس، در مسیرها تعدادی اتاق سرما ایجاد کرده‌ایم و از آن برای خنک کردن افراد در معرض گرمازدگی استفاده خواهیم کرد. همچنین سازه‌های بزرگ و ثابتی در مرزها نیز احداث شده که به همین منظور قابل استفاده خواهند بود.

وی درباره آزمایشگاه‌های سیار افزود: معاونت درمان وزارت بهداشت، آزمایشگاه‌های سیار را در برخی نقاط کشور مستقر کرده که با استفاده از کیت‌های تست سریع، بعضی بیماری‌ها را می‌توان از این طریق شناسایی کرد تا روند درمان درستی انتخاب شود.

دبیر کمیته بهداشت درمان اربعین سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه برخی بیماری‌ها در این ایام ممکن است شایع شود؛ ادامه داد: التور(وبا)، بیماری‌های ویروسی و تنفسی، تب دنگی از جمله بیماری‌هایی هستند که ممکن است در این ایام شیوع پیدا کنند که ما تلاش می‌کنیم از افرادی که مشکوک هستند تست گرفته می‌شود و در صورت مثبت بودن تست، شرایط نگهداری از بیمار فراهم شده و از سرایت به دیگران جلوگیری به عمل آید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.