وزیر ورزش و جوانان با اشاره به تلاش این وزارتخانه برای کمک به کمیته ملی پارالمپیک با هدف افزایش پاداش‌های پای سکو نمایندگان کشورمان در پارالمپیک پاریس، گفت: با توجه به شرایط فنی ورزشکاران پارالمپیکی، انتظار ما این است که در پاریس بدرخ

انتظار ما از پارالمپیکی‌ها، درخشش در پاریس است

کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان، روز دوشنبه در مراسم تقدیر از ورزشکاران پارالمپیکی که به همراه خانواده خود حضور داشتند، اظهار داشت: خوشحالیم از اینکه برای اولین بار ورزشکاران پارالمپیکی به همراه مادران و همسران در محفلی صمیمی جمع شدند و آماده حضور در بازی‌های پارالمپیک پاریس هستند. این مراسم تلاش مشترک بین وزرات ورزش و کمیته ملی پارالمپیک است و فرقی بین خانواده ورزش وجود ندارد.

وی اظهار داشت: هر آنچه که برای ورزشکاران المپیکی انجام دادیم برای پارالمپیکی‌ها هم اتفاق افتاده و سعی ما این است که این همسان‌سازی را انجام دهیم. همچنین اربعین حسینی را نیز تسلیت میگویم که کاروان فرزندان ایران به با توجه به اردوها و تمریناتی که برگزار شده به برکت این ایام بدرخشند و مزد زحمات خودشان را بگیرند.

هاشمی خطاب به ورزشکاران پارالمپیکی گفت: شما درآستانه یکی از سفرهای مهم زندگی خود هستید و به عنوان نماینده ایران در این میدان مهم ورزشی حضور پیدا خواهید کرد، آن هم در رقابتی که با حضور نمایندگان ۱۸۴ کشور جهان برگزار خواهد شد و مطمئنم با تدابیر کمیته ملی پارالمپیک و مجموعه فدراسیون‌ها، نمایندگان کشورمان با دست پر برخواهید گشت.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد؛ شما ورزشکاران پارالمپیکی ثابت کردید آن محدودیت جسمی، ذهنی است اما در عمل ثابت کردید که در پارالمپیک حضور خواهید یافت. در المپیک پاریس شاهد افتخارآفرینی ورزشکاران کشورمان بودیم که باعث خوشحالی مردم شدند و با توجه به شرایط فنی شما انتظار داریم که خوب بدرخشید.

وی ادامه داد: در هیات دولت گزارش مفصلی به رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت در خصوص کاروان ورزشی پارالمپیک کشورمان ارائه کردم که این عزیزان برای درخشش می‌روند و اعتقاد داریم که این کاروان می‌تواند باعث خوشحالی مردم شوید.

هاشمی همچنین با اشاره به صحبت برخی از ورزشکاران پارالمپیکی در خصوص همسان‌سازی حقوق ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی، گفت: در بحث حمایت صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان، باید بگویم که همسان‌سازی بین ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی از ۲ ماه پیش انجام شده است. در خصوص پاداش‌ها هم ۲ هفته پیش اعلام کردیم پاداشی که برای المپیک‌ها است، برای پارالمپیک هم به همان میزان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: چیزی که باعث گلایه ورزشکاران پارالمپیکی شده پاداش پای سکو است و اگر بتوانیم کمک خواهیم کرد که این دغدغه و نگرانی شما برطرف شود. وظیفه ما است که برای موفقیت شما کمک کنیم و منتظر این هستیم با تلاش‌های خوبی که صورت گرفته، پرچم در پاریس به اهتزاز در بیاید.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.