دبیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور با بیان اینکه پنج میلیون ایرانی در خارج از کشور حضور دارند، گفت: بر اساس دستور شهید سید ابراهیم رئیسی برای بازگشت و مهاجرت معکوس ایرانیان فرهیخته برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

برای مهاجرت معکوس نخبگان برنامه‌ریزی کرده‌ایم

«عبدالله سهرابی» در مراسم بزرگداشت «اخوینی بخاری»، پزشک نامدار ایرانی که امشب، سه‌شنبه ۳۰ مرداد ماه در «انجمن آثار و مفاخر فرهنگی» برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس دستور شهید سید ابراهیم رئیسی برای بازگشت و مهاجرت معکوس ایرانیان فرهیخته برنامه‌ریزی کرده‌ایم. فرهیختگان ایرانی، سرمایه مادی و معنوی کشور به حساب می‌آیند. بررسی‌ها بیانگر این است که حدود ۵ میلیون ایرانی در خارج از کشور حضور دارند. 

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی، مصوبه «راهکارهای جذب، نگهداشت، تعامل مؤثر و بازگشت نخبگان» را در کانون توجه قرار داده است. این مصوبه، حرکت بزرگی برای ارتباط با نخبگان به حساب می‌آید و امیدوارم شاهد اقدامات خوبی در ارتباط با ایرانیان خارج از کشور باشیم.

وی با بیان اینکه جامعه پزشکی همواره به مردم خدمت کرده، خاطرنشان کرد: جامعه پزشکی کشور، ۱۶۷ شهید به کشور تقدیم کرده است. یاد و خاطره تمام شهدای پزشک را گرامی می‌داریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.