عضو انجمن شرکت‌های حمل و نقل ریلی گفت: در تمام کشورها نرخ حمل‌ونقل برای اتباع خارجی بیشتر است، زیرا یارانه کاهش حداکثری بلیت حمل‌ونقل عمومی فقط برای شهروندان آن کشور است.

قیمت بلیت حمل‌ونقل برای اتباع خارجی در اکثر کشورها گرانتر است

به‌گزارش قدس آنلاین، سید جواد ساداتی، عضو انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی با اشاره به اینکه در تمام کشورهای جهان نرخ حمل‌ونقل عمومی برای اتباع خارجی بیشتر از شهروندان آن کشور، تعیین می‌شود، اظهار کرد: در تمام کشورها بر اساس قانون نرخ بلیت حمل‌ونقل عمومی نسبت به شهروندان آن کشور بیشتر است، زیرا یک کشور خدمات خود را با قیمت حداقلی به مردمش ارائه می‌دهد؛ اما اتباع خارجی باید طبق عرضه بین‌المللی هزینه حمل و نقل را پرداخت کنند و این موضوع در سطح جهان قابل مشاهده است.

وی در ادامه تاکید کرد: هزینه تمام شده وسیله‌های حمل و نقل عمومی برای شهروندان سنگین است؛ اما دولت با ارائه یارانه به سازمان و شرکت‌ها قیمت تمام شده را به حداقل می‌رساند و این یارانه برای افراد تابع کشور است نه اتباع خارجی و گردشگران، بدین ترتیب نرخ پرداختی بلیت حمل و نقل عمومی برای آنها بر اساس قیمت تمام شده، خواهد بود.

ساداتی گفت: برای اتباع خارجی محدودیتی در تعداد خرید بلیت وجود ندارد و با مراجعه به آژانس‌های مسافرتی به هر تعداد که نیاز داشته باشند، امکان تهیه بلیت را خواهند داشت.

این مقام صنفی در پایان گفت: براساس مصوبه ابلاغی هر فردی که کد ملی ندارد، جز اتباع غیر ایرانی تلقی می‌شود.

لازم به ذکر است که بر اساس گفته محسن فاتحی زاده، عضو انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی این افزایش ۵٠ درصدی قیمت بلیت قطار مشمول اتباع خارجی ساکن ایران نمی‌شود و تنها کسانی که از خارج از ایران بلیت قطار خریداری می‌کنند، مشمول این افزایش ۵٠ درصدی نرخ می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.