موکب رسانه‌ای امام رضا(ع)

هوش مصنوعی شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در سال‌های اخیر بوده است. این پروژه های Ai هدف دارند تا به دنبال بهره‌برداری از توانایی‌های هوش مصنوعی به‌منظور حل مسائل و بهبود عملکرد در زمینه‌های مختلف باشند.

تازه‌های هوش مصنوعی/ هوش مصنوعی، سارق شد؟

پروژه هوش مصنوعی یک مجموعه از دانش فنی طبقه‌بندی‌شده و همین‌طور اطلاعات در دسترس کاربران، توسعه‌دهندگان و عموم مردم است که به‌منظور بهره‌گیری در حوزه‌های مختلف نظیر علم تا سرگرمی این روزها مورداستفاده قرار می‌گیرد. پس از ورود خط فرمان‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، بهره‌گیری از پروژه هوش مصنوعی نیز در زمینه‌های وسیعی به محبوبیت رسیده است.

با پیشرفت فناوری هوش مصنوعی در جهان، هروز شاهد تغییرات گسترده ای برای توسعه و استفاده از آن هستیم. تغییراتی که قطعا بر کاربری افراد از وسایل هوشمندی همچون تلفن همراه و رایانه های شخصی اثر گذار است. به همین دلیل مدام اخبار تازه ای از این فناوری منتشر می شود. شکایت از شرکت های فناوری اطلاعات-ارتباطات و همچنین تغییرات نرم افزاری در گوگل از جمله آنها هستند.

تازه‌های هوش مصنوعی/ هوش مصنوعی، سارق شد؟

اخیرا شرکت گوگل در مراسم معرفی تلفن های همراه هوشمند سری "پیکسل "۹، قابلیت دستیار صوتی جمنای (هوش مصنوعی) را همراه با ویژگی‌های جدید رسما رونمایی کرد. این غول فناوری اطلاعات و ارتباطات قصد دارد استفاده از فناوری هوش مصنوعی در محصولات خود را ساده تر از گذشته کند. این قابلیت باعث شباهت ظاهری به Google Assistant  شده است. چرا که با باز کردن پنل جمنای، یک جلوه نورانی در اطراف آن مشاهده می شود. طراحی و امکانات جدید هوش مصنوعی جمنای هنوز به‌طور کامل منتشر نشده‌ است و اطلاعات آن به مرور در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت. طبق اعلام این شرکت فناوری های دیجیتالی، ویژگی‌های جدید آن طی هفته‌های آینده به اطلاع کاربران اندرویدی Gemini و Gemini Advanced می رسد.

انویدیا متهم به سرقت ویدئوهای یک یوتیوبر

تازه‌های هوش مصنوعی/ هوش مصنوعی، سارق شد؟

شرکت انویدیا به علت استفاده غیر مجاز از ویدئوهای آموزش انواع کار با هوش مصنوعی یک یوتیوبر، متهم به استفاده ناعدلانه و غیر رقابتی شد. دیوید میلت یوتیوبر آمریکایی چند هفته گذشته نیز به همین دلیل از شرکت OpenAI شکایت کرده بود. او می گوید نحوه کار این شرکت ها، "غیرمنصفانه، غیراخلاقی، ظالمانه، بدون ملاحظه و آسیب‌رسان به مصرف‌کنندگان" می باشد. پیشتر نیز انویدیا ۴۰۰ هزار ساعت ویدیو در روز را برای تعلیم مدل هوش مصنوعی‌اش جمع آوری کرده بود. برخی مدعی اند این شرکت قصد دارد با جمع آوری اطلاعات شتاب‌دهندهی را برای مشتریان خود که نیت توسعه مدل های دیگر هوش مصنوعی را دارند استفاده کند. جالب تر اینکه انویدیا در پاسخ به شکایت مطرح‌شده گفته: "هرکسی آزاد است که حقایق و ایده‌ها را از منابع عمومی بیاموزد".

تازه‌های هوش مصنوعی/ هوش مصنوعی، سارق شد؟

شرکت گوگل تلاش می کند تا ویژگی‌های جدیدی مثل نمایش منابع محتوای تولید شده در قسمت AI Overviews را در اختیار عموم کاربران قرار دهد. جست وجوی مطالبی را که پیش از نتایج جست‌وجوی گوگل ظاهر می‌شوند، همین قابلیت می باشد. نام این ویژگی AI Overviews است و رسماً‌ در رویداد Google I/O امسال معرفی شد. با این قابلیت پاسخ‌هایی که توسط هوش مصنوعی گوگل به پرسش شما داده می شود بالاتر از نتایج سنتی جست‌وجوی شما می باشد.

گوگل هم‌زمان با توسعه این قابلیت به شش کشور جدید از جمله بریتانیا، هند، ژاپن، اندونزی، مکزیک و برزیل، شیوه ارائه ارجاعات در خلاصه‌های محتوای تولیدی توسط هوش مصنوعی اش را نیز تغییر می‌دهد. با این تغییرات، اقدامات  خود در نحوه نتایج جستجو را نیز به‌روز می کند. ضمن اینکه به جای ادغام مستقیم لینک‌های ارتباطی وب را در متن تولیدی هوش مصنوعی ارائه کند، تصمیم گرفته تا آن ها را به صورت برجسته در سمت راست صفحه خودش، نمایش بدهد.

یکی دیگر ویژگی‌هایی که این شرکت قصد دارد به طور خلاصه‌ در قسمت Search Lab اضافه کند، ذخیره کردن یک خلاصه‌ی هوش مصنوعی می باشد؛ با این ویژگی زمانی که کاربران موضوعات تکراری را جست‌وجو کنند، همان خلاصه ها برایشان به‌نمایش در می آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.