البرز- مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری البرز گفت: پایگاه مراقبتی حشره‌شناسی در ایستگاه راه آهن کرج و فرودگاه پیام برای مراقبت از مردم در برابر پشه آئدس راه‌اندازی شده است.

راه‌اندازی پایگاه حشره‌شناسی در فرودگاه کرج برای پیشگیری از ورود  پشه‌آئدس

سیدحسن هاشمی با اشاره به مهم‌ترین اقدامات مبارزه با پشه‌آئدس افزود: جلسات مستمر در سطح استان و شهرستان‌های تابعه با محوریت رصد و پایش و همچنین آمادگی حداکثری برای مقابله با بیماری‌های مرتبط با پشه‌آئدس در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری البرز ادامه داد: برگزاری همایش تهدیدات نوین زیستی به منظور تبیین و تشریح بیماری پشه‌آئدس، برگزاری دوره‌های آموزشی و وبینارهای مختلف و همچنین تبلیغات محیطی و انجام مصاحبه‌های تلویزیونی و رادیویی، توزیع بروشور و تراکت‌های آموزشی، اکران بیلبوردهای شهری به منظور اطلاع‌رسانی مناسب و مطلوب از اقدامات انجام شده در این استان برای مقابله با پشه‌آئدس است.

هاشمی گفت: با همکاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های سراسر استان اقدامات میدانی برای پیشگیری، پیش‌بینی و کنترل ناقل مهاجم زیستی در راستای پیگیری مستمر، بی‌وقفه و نظارت بر اجرای مصوبات قرارگاه زیستی استان توسط این اداره کل انجام شده است.

به گفته وی شناسایی نقاط خطر در مناطق مختلف شهر کرج و شهرهای اقماری، بهسازی محیط در پایش‌های انجام شده، راه‌اندازی پایگاه مراقبتی حشره‌شناسی در ایستگاه راه‌آهن کرج و فرودگاه پیام، سمپاشی و پاکسازی معابر، فضاهای سبز و همچنین سطل‌های زباله شهری از دیگر اقدامات عملیاتی برای مراقبت عموم مردم در برابر این ناقل بیماری بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.