فرمانده قرارگاه اربعین فراجا اعلام کرد که حدود ۸۰ درصد زائران اربعین از خودروی شخصی برای حضور در پایانه‌های مرزی استفاده کرده‌اند.

۸۰ درصد زائران اربعین با خودروهای شخصی به پایانه‌های مرزی آمدند

سردار محمد شرفی با بیان اینکه با رعایت وهمکاری خوب زائران، برگزاری منظم‌ترین و منسجم ترین پیاده‌روی اربعین تا این لحظه صورت گرفته است، گفت: نقش رسانه‌ها به لحاظ آگاهی بخشی در برگزاری پیاده‌روی منظم اربعین بی بدیل است.

وی ادامه داد: سازمان انتظامی با پیاده‌سازی سامانه سجاد که پنجره واحد تبادل اطلاعات بین ایران و عراق بود  موجب تسهیل رفت و آمد زائران در پیاده‌روی اربعین در پایانه های  مرزی شد. به موجب این سامانه پلیس گذرنامه عراق بر اساس داده‌های دریافتی از سامانه‌های گذرنامه ایران هویت زائران را تایید می‌کند که این اقدام موجب تردد روان و بدون معطلی زائران در کشور عراق می‌شود.

شرفی با بیان اینکه شروع بازگشت زائران به کشور عزیزمان شروع شده است، افزود: نقش دیپلماسی پلیس ایران و عراق در برگزاری هر چه بهتر مراسم اربعین حسینی بسیار تاثیرگذار بوده که این امر موجب ایجاد رابطه قلبی، ایمانی و اعتقادی بین مسئولین و مردم هر دو کشور شده است.

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا همچنین گفت: با توجه به احصاء مشکلات سنوات گذشته و برطرف کردن آنها،   تردد در محورها به سهولت انجام شد. با تلاش مسئولان اجرایی تمامی محورهای مواصلاتی چهار بانده و تونل‌های در مسیر زیر بار ترافیکی قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به اینکه  در حوزه حمل و نقل عمومی مشکلاتی وجود دارد، امسال تاکید بر این بود که زائران برای رفت و آمد از خودروهای شخصی استفاده کنند که حدود ۸۰ درصد زائران از خودروی شخصی استفاده کرده‌اند.

شرفی در بخش دیگر از سخنان خود گفت:  تعامل و هم افزایی دستگاه‌های مختلف در  این همایش بزرگ موجب انضباط بخشی و صرفه جویی در امکانات شده و  الحمدالله این تعامل و هم افزایی موجب کسب نتیجه‌ای بهتر در تمامی ابعاد پیاده‌روی اربعین شده است.

وی در پایان با تاکید بر آمادگی پلیس و سایر دستگاه های خدمات رسان جهت ارائه خدمات در بازگشت زائران، گفت: زائران بعد از حضور در مراسم بزرگ اربعین حسینی و بازگشت به ایران دچار خستگی می شوند لازم است قبل از رانندگی ضمن رعایت کردن قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی حتما با استراحت کافی داشته و از عجله و شتاب پرهیز کنند تا در کمال سلامت به مقصد برسند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.