وزیر آموزش و پرورش گفت: زمینه رشد و خدمت را برای همه معلمان مهیا و تلاش می‌کنم این فصای خوب برای ارتقای نظام تعلیم و تربیت آماده شود.

زمینه رشد و خدمت معلمان را مهیا می‌کنیم

علیرضا کاظمی عصر چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ در نخستین نشست صمیمی با اعضای شورای معاونان در سالن جلسات دفتر وزیر، با قدردانی از زحمات و تلاش های وزیر پیشین آموزش و پرورش اظهار کرد: شهیدان رجایی و باهنر مدیران تراز جمهوری اسلامی بودند که ان شاالله بتوانیم راه آن بزرگواران را بخوبی بپیماییم.

وی با اشاره به آیات مبارکی از قرآن افزود: همه این مسئولیت‌ ها برای آزمایش و امتحان ما است.

کاظمی با بیان اینکه امروز با رای نمایندگان مجلس کابینه وفاق ملی تشکیل شد،گفت: امروز نمایندگان به نظام تعلیم و تربیت رای بالایی دادند و من این رای را برای خود نمیدانم بلکه برای نظام تعلیم و تربیت می‌دانم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: خود را سرباز، خدمتگزار و جانفدای نظام تعلیم و تربیت می‌دانم.

کاظمی ادامه داد: با شهدا و امام راحل پیمان می بندم که تا آخرین توان برای نظام تعلیم و تربیت تلاش کنم تا این نظام با صلابت و استواری مسیر خود را طی کند.

وی افزود: این مسیر پر مسئله را نمی توان پیمود مگر با عنایت خداوند و استفاده ار خردجمعی صاحبنظران تعلیم و تربیت.

کاظمی تصریح کرد: شهادت می دهم که مسئولان آموزش و پرورش در دولت سیزدهم برای نظام تعلیم و تربیت خیلی تلاش کردند و امروز به نمایندگی از معلمان از دکتر صحرایی قدردانی می‌کنم.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه کیلومتر آموزش و پرورش را صفر نمی‌کنم، گفت: همین مسیر را ادامه میدهیم و اگر اصلاحاتی لازم داشت با مشورت با همکاران اصلاحات لازم انجام خواهد شد.

کاظمی افزود: باید همراه، همدل و دلسوز باشیم و دل مان برای نظام تعلیم و تربیت بتپد.

امروز تلاطم‌ها به حداقل رسیده است
در ابتدای این جلسه، رضا مراد صحرایی وزیر سابق آموزش و پرورش با بیان اینکه خدا را شاکرم که دولتی منسجم برای ایران عزیز تشکیل شده است، گفت: وزیر آموزش و پرورش با رای بالای نمایندگان جایگاه ویژه‌ای در جامعه پیدا کرد.

وی افزود: همیشه از خدا خواستم که خدایا من را با صداقت وارد کند و با صداقت خارج کند.

صحرایی با بیان اینکه ۵۱۵ روز افتخار خدمت در این کسوت را داشتم، گفت: در دوران پرتلاطمی از آموزش و پرورش مسئولیت بر عهده من گذاشته شد.

وزیر سابق آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: از رییس جمهور به خاطر انتخاب یک معلم اصیل و نجیب برای آموزش و پرورش تشکر می کنم و همچنین از نمایندگان مجلس که با رای بالا به ایشان اعتماد کردند.

صحرایی گفت: وزارت آموزش و پرورش دولت سیزدهم، مانند وزراتخانه های آموزش و پرورش دولت های دیگر تلاطم هایی داشت که رفع این تلاطم ها نیاز به سرمایه گذاری عمیقی به ویژه در زیر ساخت ها در آموزش و پرورش دارد.

وی تأکید کرد: به لطف خداوند امروز که تحویل می دهم تلاطم‌ها به حداقل رسیده است.

صحرایی افزود: پایان ناگهانی این دولت با شهادت رییس دولت باعث شد تا بخشی از اقدامات نیازمند مراقبت‌ بماند و بنده این آمادگی را دارم تا لحظه ای که صلاح بدانید به ویژه در پروژه مهر در خدمت و کمک به آموزش و پرورش باشم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.