وزیر صمت گفت: در این سال‌ها به خودکفایی‌های اصلی در برخی صنایع دست یافتیم البته باید دقت شود که یک عقب‌افتادگی تکنولوژیک در برخی صنایع پیدا شده و ضربه خود را زده است.

برخی صنایع خودکفا شده‌اند/ جهش تولید به منزله جهش اقتصاد است

سید محمد اتابک امروز (پنجشنبه، یکم شهریورماه) در نشست با اعضای شورای معاونان وزارتخانه صمت گفت: امیدوارم همه ما کاری انجام دهیم که بتوانیم یک‌قدم برای مردم و معیشت آنها برداریم؛ زیرا خداوند به قدم‌هایی که برای مردم برداشته شود، برکت می‌دهد و دولت آقای پزشکیان دولت خاصی است و مهم‌ترین پیامی که ایشان دادند، بحث وفاق ملی است که ارکان دولت هم باید این پیام را بگیرند.

اتابک با بیان اینکه وقتی می‌توانیم برای مردم قدم برداریم که همه با هم باشیم، ادامه داد: وزارتخانه را از زمانی که دفتر توزیع داشت یا در وزارت بازرگانی دفتر واردات و صادرات داشت، در خاطر دارم. بعدها این بخش‌ها با همدیگر ادغام شد، سپس سازمان توسعه تجارت، وزارت صنایع سنگین و وزارت صنایع و معادل تشکیل شد. تلاطم‌هایی که در این مدت وجود داشت، شاید باعث برخی مسائل شده که امروز در وزارت صمت وجود دارد.

به خودکفایی‌های اصلی در برخی صنایع دست یافتیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره بر اینکه در این مدت کارهای بزرگی انجام شده است، اضافه کرد: در این سال‌ها به خودکفایی‌های اصلی در برخی صنایع دست یافتیم البته باید دقت شود که یک عقب‌افتادگی تکنولوژیک در برخی صنایع پیدا شده و ضربه خود را زده است.

وی در ادامه یادآور شد: چارچوبی برای ما تعیین شده و اگر همگی روی این چارچوب اتفاق‌نظر داشته باشیم، می‌توانیم کاری کنیم تا به سمت بخشی که قابلیت تأمین منابع و فراهم‌کردن شرایط آن وجود دارد، گام‌های بلندی برداریم.

اتابک با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب در تمام بیانات در سال‌های اخیر به جهش تولید اشاره کرده‌اند، افزود: تولید، تنها جریان پول اقتصادی است که هیچ عارضه‌ای جز ارتقای وضع اقتصاد در کشور ندارد. یعنی پول تولید است که بعداً عارضه‌ای برای کشور ایجاد نمی‌کند و باید جهش تولید را از دو دیدگاه اقتصادی و برنامه‌ای پیگیری کنیم و امیدوارم آن را به جایی برسانیم که در برنامه هفتم توسعه کشور هم به آن تأکید شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: یعنی چارچوبی که ما می‌خواهیم به آن عمل کنیم، چارچوب برنامه هفتم توسعه است؛ موضوعی که هم مورد قبول دولت بوده که آن را پیشنهاد کرده است و هم از سوی مجلس تصویب شده است. پس از همه دوستان می‌خواهم تا برای رسیدن به گام‌های که باید برداریم، برنامه‌ریزی کرده تا آنها را محقق کنیم.

وی با بیان اینکه اختلاف‌نظرهایی در دیدگاه‌های دوستان در خصوص ساختارهایی که در وزارت صنعت، معدن و تجارت ادغام یا تجمیع شده، وجود دارد که طبیعی است، تصریح کرد: وقتی می‌توانیم برای کشور کاری کرده و بگوییم قدمی را برای مردم برداشته‌ایم که همدیگر را تحمل کرده، مواضع‌مان را تعدیل و با همدیگر همراه باشیم.

اتابک گفت: قطعاً همراه بودن همگی، می‌تواند وضعیت وزارتخانه صمت را با حجم کاری بالا و مشکلات موجود، بهتر کرده و شرایط آن را قابل‌رقابت کند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.