پیشنهاد سردبیر

قم - رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: ۳۰ هزار راس دام شیری در قم موجود است که بیش از ۲۵ هزار راس به صورت صنعتی و حدود ۵ هزار راس نیز به صورت سنتی در واحدهای دامپروری این استان پرورش می‌یابند.

۲ درصد تولیدات پروتئینی کشور توسط دامداران قم تامین می‌شود

محمدرضا حاجی‌رضا افزود: قم یکی از استان‌های مهم کشور در حوزه دام به شمار می‌آید و دامداران پرورش دهنده دام شیری این استان طی سالیان متمادی توانسته‌اند حجم قابل توجهی از شیر و محصولات لبنی مورد نیاز مردم را تولید کنند.

وی با بیان این که به صورت میانگین سالانه بیش ‌از ۱۵۰ هزار تُن شیر در این استان تولید می‌شود، گفت: طی سال‌های اخیر تلاش زیادی برای ایجاد واحدهای صنایع غذایی به‌منظور فرآوری صنعتی شیر تولید شده در دامداری‌های استان صورت گرفته‌است و هم‌اکنون واحدهای صاحب نامی در این عرصه فعالیت دارند.

حاجی‌رضا ادامه داد: تامین امنیت غذایی، مهم‌ترین اولویت کاری سازمان جهاد کشاورزی است و در این راستا تلاش می‌کنیم با استفاده از ظرفیت‌های موجود از دامداران استان که نقش بسیار مهمی در تولید محصولات غذایی مورد نیاز مردم قم دارند در حوزه‌های مختلف از جمله ارائه مشاوره‌های فنی لازم و همچنین معرفی برای دریافت تسهیلات بانکی حمایت کنیم.

وی گفت: قم با دارا بودن ۷‌هزار واحد دامپروری از مهم‌ترین قطب‌های پرورش دام کشور به شمار می‌آید و به ‌منظور تقویت بخش دامپروری استان، همواره مشاوره‌های تخصصی در زمینه اصلاح نژاد، بهسازی جایگاه دام، ‌ بهبود تغذیه، پرورش دام از سوی کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی قم به دامداران ارائه می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم افزود: ۲ درصد از تولیدات پروتینی کشور با تلاش فعالان حوزه دام و طیور استان قم تامین می‌شود، این موضوع نشان می‌دهد فعالیت‌های بخش کشاورزی در قم با وجود کم‌بودن مساحت استان، دارای بهره‌وری و اثربخشی بالایی است.

به گفته حاجی‌رضا ۱۵ هزار نفر به صورت مستقیم و ۳۵ هزار نفر به صورت غیر مستقیم در بخش دامپروری قم مشغول به‌کار هستند و از این طریق امرار معاش می‌کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.