در اقدامی که نشان دهنده اوج شکاف میان سران صهیونیست است، رئیس آژانس امنیت اسرائیل (شاباک) طی نامه‌ای به نتانیاهو «تروریسم یهودی» را خطری برای موجودیت رژیم خواند.

اذعان رئیس شاباک به وحشی‌گری صهیونیست‌ها / «تروریسم یهودی» موجودیت «اسرائیل» را به خطر انداخته است

در اقدامی که نشان دهنده اوج شکاف میان سران صهیونیست و بالا گرفتن تنش ها در راس هرم سیاسی رژیم اشغالگر دارد، رئیس آژانس امنیت اسرائیل (شاباک) در تصمیمی کم سابقه طی نامه‌ای به بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم به او هشدار داده که «تروریسم یهودی» موجودیت اسرائیل را به خطر انداخته است.

رونن بار، در این نوشته که کانال ۱۲ تلویزیون رژیم آن را منتشر کرده به صراحت واژه "تروریسم یهودی" را بکار برده و با انتقاد از بی‌کفایتی پلیس تاکید کرده کسانی که وارد چنین اقداماتی می‌شوند احساس می‌کنند از نوعی «حمایت پنهان» از سوی پلیس برخوردار هستند. اشاره مقام صهیونیست به حملات خشن شهرک‌نشین‌ها به فلسطینی‌ها در کرانه باختری اشغالی است که مورد حمایت برخی از اعضای کابینه نتانیاهو از جمله «ایتمار بن‌گویر» وزیر امنیت داخلی قرار دارد. وی فعالیت گروه موسوم به «هیلتاپ یوث» - ملی‌گرایان مذهبی هستند که معتقدند که فلسطینی‌ها «در حال تجاوز به سرزمین مقدس» هستند و بایستی اخراج شوند - را در فلسطین اشغالی تروریسم توصیف کرده است. رونن بار تاکید می کند: «جریان هیلتاپ یوث از مدت‌ها پیش به بستری برای فعالیت‌های خشن علیه فلسطینی‌ها تبدیل شده است. کارشان تروریسم است. این کار امنیت ملی را با خطر مواجه می‌کند.» او گفته که فعالیت‌های تروریستی این گروه‌های یهودی از «فعالیت‌های مخفیانه به فعالیت‌های علنی و آشکار تبدیل شده است.»

رئیس شاباک با اشاره به وضعیت بغرنجی که رژیم اسرائیل در حال حاضر از لحاظ امنیتی با آن روبرو است خاطرنشان کرده که انجام این اقدامات ممکن است به گشوده شدن جبهه دیگری علیه اسرائیل منجر شود. وی در بخش دیگری از نامه به تجاوز ایتمار بن‌گویر، به همراه صدها صهیونیست دیگر به محوطه مسجد الاقصی اشاره کرده و خاطرنشان می کند که مشاهده چنین صحنه‌هایی می‌تواند اسرائیل را وارد خونریزی‌های  گسترده کرده و «چهره‌اش در دنیا را به نحو غیرقابل تصوری» مخدوش کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.