۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۰
کد خبر: 1007529

دستورالعمل های غذایی ایالات متحده توصیه می کند که فرد نباید بیش از ۲۳۰۰ میلی گرم سدیم در روز، معادل حدود یک قاشق چای خوری نمک مصرف کند.

مصرف زیاد نمک خطر جدی برای فشارخون و قلب

 به نقل از میدسن نت، مصرف بیش از حد نمک یک عامل خطر قوی برای فشار خون بالا، بیماری قلبی و سکته است.

«جیم جونز»، معاون کمیسیون غذای انسانی FDA در بیانیه آژانس، گفت: «کاهش سدیم در عرضه مواد غذایی این پتانسیل را دارد که یکی از مهم‌ترین ابتکارات بهداشت عمومی در یک نسل باشد. کاهش سطح سدیم در برخی غذاها دلگرم کننده است و نشان دهنده تأثیری است که معتقد هستیم رویکرد کلی تغذیه ما می‌تواند بر رفاه جامعه داشته باشد.»

این آژانس خاطرنشان می‌کند که ۷۰ درصد از سدیمی که مردم در روز مصرف می‌کنند، نه از نمکدان‌ها، بلکه از سدیم اضافه شده به غذا در طول تولید و به عنوان بخشی از تهیه غذای تجاری به دست می‌آید.

FDA گفت: «شواهد علمی قوی از کاهش مصرف سدیم بیشتر از میزان فعلی حمایت می‌کند. کاهش مصرف سدیم این پتانسیل را دارد که از صدها هزار مرگ و بیماری زودرس در سال‌های آینده با کمک به کاهش خطر بیماری قلبی و سکته جلوگیری کند.»

با توجه به گزارش انجمن قلب آمریکا، حتی حد توصیه شده ۲۳۰۰ میلی گرم سدیم در روز ممکن است برای برخی افراد بسیار بالا باشد.

انجمن قلب آمریکا گفت: «حد ایده آل برای اکثر بزرگسالان، به ویژه برای کسانی که فشار خون بالا دارند، بیش از ۱۵۰۰ در روز نیست. کاهش تنها ۱۰۰۰ میلی گرم در روز می‌تواند فشار خون و سلامت قلب را بهبود بخشد.»

محققان توصیه می‌کنند در صورت امکان، همیشه غذاهای تازه را به جای غذاهای فرآوری شده انتخاب کنید، زیرا غذاهای بسیار فرآوری شده اغلب مملو از نمک هستند.

برخی از غذاهای غنی از سدیم شامل: برگر، پیتزا، غذاهای آماده پاستا، سوپ‌های تجاری و البته چیپس و سایر تنقلات شور است.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.