تحولات لبنان و فلسطین

بسته‌های آموزشی پیش دبستانی در مدارس استثنایی مناطق محروم و کم برخوردار خراسان رضوی توزیع شد.

توزیع بسته‌های آموزشی مدارس استثنایی در مناطق محروم خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: کیت‌های آموزشی با همکاری معاونت آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان با اولویت مدارس استثنایی مناطق محروم در اختیار اداره آموزش و پرورش استثنایی قرار گرفت و به مدارس محروم در تبادکان و رضویه توزیع شد.

محمدجواد روحانی با اشاره به اینکه در مدارس استثنایی، توان بخشی مقدم بر آموزش است و تا زمانی که توان بخشی انجام نشود، آموزش مختل می‌شود، افزود: کیفیت بخشی آموزش، استانداردسازی و جذب پوشش تحصیلی دانش آموزان با تاکید بر دوره پیش دبستان از اولویت‌های اداره آموزش و پرورش استثنایی است.
وی ادامه داد: باتوجه به شرایط خاص دانش آموزان با نیازهای ویژه، وجود وسایل و بسته‌های آموزشی، کمک زیادی به آموزش عینی و تفهیم دروس می‌کند و در تقویت مهارت‌های ادراکی و حواس پنجگانه دانش آموزان با هدف تثبیت و تعمیق فرایند یاددهی یادگیری بسیار موثر است.
روحانی بیان داشت: اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی در آموزش به نوآموزان پیش دبستانی از تمامی گروه‌های استثنایی پیشگام بوده و هم اکنون این استان با دارا بودن ۱۰۲ کد پیش دبستانی و ۱۱ مرکز تخصصی پیش دبستانی در استان مشغول ارائه خدمات آموزشی و توان بخشی به دانش آموزان با نیازهای ویژه در این مقطع است.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.