وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اولین روز حضور خود در ستاد مرکزی وزارت بهداشت، بر حل مشکلات فوری سلامت در حوزه دارو و مطالبات پرستاران، تاکید کرد.

وزیر بهداشت تأکید کرد؛ حل مشکلات دارو و پرستاران در اولویت

محمدرضا ظفرقندی،با همراهی قائم پناه معاون اجرایی رییس جمهور و استقبال عین اللهی اولین روز کاری خود را در ساختمان ایوانک آغاز کرد.

وی در جمع خبرنگاران در خصوص اولویت های حوزه بهداشت و درمان در دولت چهاردهم، اظهار کرد: هدف کلان حوزه سلامت، تحقق این جمله است؛" بیمار نباید جز رنج بیماری، رنج دیگری داشته باشد"، و عصاره تمامی قوانین بالادستی نیز دست یافتن به این جمله کلیدی است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: اولین اقدام ما حل مشکلات فوری در حوزه دارو و مطالبات پرستاران است؛ در این زمینه هماهنگی های لازم با سازمان برنامه و بودجه در دستور کار قرار دارد.

ظفرقندی با بیان اینکه حوزه سلامت حوزه ای بسیار گسترده است، تصریح کرد: در این حوزه همیشه مشکلاتی از جمله در بهداشت و پیشگیری، دارو و درمان، آموزش، توسعه و سایر بخش ها بوده، اما در وهله اول موضوعات فوری مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه تمامی مشکلات گام به گام در کوتاه مدت و بلندمدت ساماندهی خواهد شد، در خصوص بهبود شرایط معیشتی نیروهای بهداشت و درمان کشور ابراز امیدواری کرد و گفت: با همراهی کادر نظام سلامت، این مشکلات را حل می کنیم و تمام تلاشمان این است که با رفع دغدغه های موجود، به ماندگاری نیروها و نخبگان در کشور و کاهش مهاجرت ها، کمک کنیم.

ظفرقندی در پاسخ به سوالی در خصوص ساماندهی نظام ارجاع، بیان کرد: بحث اساسی ساختار سلامت کشور، پزشک خانواده و نظام ارجاع است و این موضوع همواره مورد توجه دکتر پزشکیان بوده است، بنابراین به صورت جدی پیگیری خواهد شد و موانع اجرای آن رفع می شود.

وی در ادامه در خصوص گسترش ارتباطات بین المللی در حوزه سلامت تاکید کرد و گفت: سلامت، یک موضوع کلان است و در این زمینه باید سعی کنیم ارتباطات بین المللی و خدمات پزشکی در منطقه را گسترش دهیم. در قانون برنامه آمده که باید از طریق توریسم سلامت، درآمد ۶ میلیارد یورویی داشته باشیم و این موضوع با گسترش روابط بین الملل مخصوصا با کشورهای منطقه امکان پذیر است.

محمدجعفر قائم پناه، معاون اجرایی رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری و مسئول اداره امور گزینش کشور، که در این رویداد ظفرقندی را همراهی می کرد، گفت: دکتر پزشکیان همواره بر وفای به عهد که همان رضایت مردم در چارچوب وفاق ملی است، تاکید دارد؛ تلاش می کنیم با وفاق، انسجام و همدلی، قدم به قدم بر مشکلات از جمله مشکلات حوزه بهداشت و درمان، فائق آییم.

وی گفت: در کابینه دولت چهاردهم، چهار پزشک حضور دارند و این موضوع نقطه قوتی برای نظام بهداشت و درمان کشور محسوب می شود. حاکمیت سه وظیفه اصلی دارد، امنیت، آموزش و سلامت؛ و تلاش دولت تاکید بر این سه نکته اساسی است.

مسئول اداره امور گزینش کشور، درخصوص مسائل مربوط به گزینش، بیان کرد: بر طبق بند ۳ سیاست های کلی مقام معظم رهبری، گزینش ها باید براساس علم و توانمندی، کارآمدی و شایسته سالاری صورت گیرد.قائم پناه در ادامه بر رفع مشکلات پرستاران تاکید کرد.

بهرام عین اللهی، وزیر سابق بهداشت نیز در این مراسم اظهار کرد: در این مدت، جمعی از معاونین و مدیران که از افراد متعهد و متخصص نظام سلامت بودند به صورت شبانه روزی تلاش کرده و جا دارد از همه کادر نظام سلامت تقدیر و تشکر کنم. ما امروز کارنامه ای داریم که نشان دهنده عملکرد دوران سه ساله شهید دکتر رییسی بوده و علیرغم تمام مشکلات و محدودیت هایی که وجود دارد، حوزه سلامت کشورمان قوی ترین حوزه سلامت در منطقه است.

عین اللهی ادامه داد: در دولت سیزدهم، 18 هزار تخت و 3100 مرکز بهداشتی و خانه بهداشت و مراکز جامع سلامت افتتاح شده است، همچنین 380 دستگاه پزشکی سنگین راه اندازی شده و 5 دهک نخست جامعه به صوت رایگان بیمه شدند. درمان کودکان زیر 7 سال رایگان شد، در حوزه آموزش مراکز بسیاری ایجاد و ظرفیت ها افزایش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه قطار سلامت از ابتدای انقلاب تاکنون همواره در حرکت و رو به رشد بوده است، عنوان کرد: دکتر ظفرقندی از اساتید برجسته و ممتاز کشور هستند، ما نیز در این مسیر سخت همواره در کنار دولتمردان و خدمتگزاران مردم هستیم.

منبع: خبرگزاری ایلنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.