سرمربی اسبق پرسپولیس گفت: اتفاقات شروع لیگ آنقدر عجیب و غریب است که حرفی نمی‌توان زد و به نظر می‌رسد واکنش رئیس فدراسیون فوتبال درست قبل از شروع لیگ، روی داوری تاثیر گذاشته است!

حمید درخشان: این VAR نیست/ حرف‌های تاج روی تصمیم‌ داوران تاثیر گذاشته است!

حمید درخشان عصر یکشنبه به اتفاقات ۲ هفته ابتدایی لیگ برتر فوتبال ایران پرداخت و اظهار داشت: با توجه به شرایط پرسپولیس در ۲ هفته ابتدایی طبیعی است که این نتایج به دست بیاید. از سویی تیم تغییراتی داشته که نیازمند زمان است و از سویی دیگر مربی جدید با تفکراتی نو به این تیم آمده که باید به او زمان داد تا شرایط را متعادل و تیم را هماهنگ کند.

وی ادامه داد: در این ۲ هفته پرسپولیس در حد متوسط ظاهر شد، نه آنقدر خوب بود که بخواهیم تعریف کنیم و نه آنقدر ضعیف عمل کرد که بخواهیم آن را مورد نقد قرار دهیم. این تیم نیازمند زمان و فرصت است و به نظر می‌رسد از هفته سوم یا چهارم چهره واقعی تیم را بتوانیم ببینیم. مشکل دیگری که پرسپولیس با آن مواجه شده، این است که باید بازی‌های خانگی را بیرون از تهران برگزار کند و عملا" شانس حضور هواداران پرشور خود را از دست داده و این ظلم بزرگی است که در ابتدای لیگ به این تیم شده و باید پرسید چه کسی پاسخگوی این اتفاقات خواهد بود؟

سرمربی اسبق پرسپولیس اضافه کرد: حق میزبانی یکی از مزیت‌های تیم‌های پرطرفدار است اما پرسپولیس را از این حق محروم کردند. این تیم با آن همه هوادار باید در خارج از تهران بازی کند که این درست نیست و اگر آنها در آزادی بازی می‌کردند بدون شک الان وضعیت سرخ‌پوشان در میانه جدول نبود هرچند هنوز در ابتدای لیگ هستیم و امتیازهای بسیاری را می‌توان کسب کرد.

درخشان افزود: این تیم روز به روز بهتر می‌شود. در بازی برابر تراکتور و در نیمه دوم بازی بهتری را از بازیکنان دیدیم و این هواداران را به آینده امیدوار می‌کند. به هر حال باید صبوری کرد و اجازه داد تا این زمان بگذرد و تیم به هماهنگی کامل برسد. البته در خط حمله و در سمت چپ نیاز به تقویت داریم و باید برای این شرایط تدابیری را اتخاذ کرد. البته فراموش نکنیم در این بازی الکسیس گندوز عملکرد بسیار خوبی داشت و تساوی که در تبریز به دست آمد به دلیل واکنش‌های خوب او بود.

وی با انتقاد از عملکرد داوران در ۲ هفته ابتدایی لیگ اضافه کرد: قرار بود فناوری کمک‌داور ویدئویی(VAR) در فوتبال ایران مشکلات و چالش‌ها را کم کند اما تا امروز آنچه از VAR می‌دانستیم با آنچه دیدیم، تفاوت بسیار داشته است! مگر می‌شود داور پس از دیدن صحنه‌های بازی چنین تصمیم‌های اشتباهی را بگیرد؟! همین تصمیم‌ها روی نتیجه بازی تاثیر گذاشت و عملا دیدیم VAR لیگ برتری ما، با همه جای دنیا فرق داشت!

پیشکسوت فوتبال ایران یادآور شد: داوران پس از اعلام VAR باید صحنه را بررسی کنند اما در همین ۲ هفته به دفعات دیدیم که آنها به آنچه در گوششان می‌گویند بسنده کرده و رای می‌دهند که این درست نیست. تصاویر دریافتی از سوی دوربین‌های تلویزیونی است و دوربین‌های مخصوص VAR در استادیوم‌ها نصب نشده است و به همین دلیل نمی‌توان از همه زوایا و مطابق با استانداردهای جهانی، داور را در جریان امور گذاشت و همین می‌شود که می‌بینیم.

درخشان در واکنش به این سئوال که آیا اظهار نظر مهدی تاج، رئیس فدراسیون در ابتدای لیگ و عذرخواهی از یک تیم به دلیل تغییر قهرمان پس از اشتباه داوری در هفته آخر، فشار مضاعفی را روی داوران گذاشته که موجب بروز خطا در بین آنها می‌شود؟ گفت: قبل از VAR اشتباه داوری داشتیم اما الان با این شرایط و روندی که در پیش گرفته شده است، شاهد اشتباه تیم داوری هستیم که این را نمی‌توان قبول کرد. داور حاکم زمین است و باید همه صحنه‌ها را بررسی کند اما نمی‌دانم چرا به آنچه در گوش او گفته می‌شود بسنده کرده و تصمیم می‌گیرد، این VAR نیست!

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.