وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی برابر با استانداردهای موجود، کمبود کلاس و معلم اولویت اول نظام آموزش و پرورش است گفت: به بهترین شکل ممکن حتی در استان‌هایی که دارای مشکل هستند مدیریت و برنامه‌ریزی انجام می‌شود.

این بخشنامه چالش برانگیز لغو شد؛ شرط ۳۵ سال، ۶۵ سال،۳۰ سال و ۶۰ سال برای بازنشستگی معلمان!

علیرضا کاظمی در همایش استانداران با وزیر کشور با بیان اینکه در سطح آموزش و پرورش در کنار همه مشکلات و چالش‌های موجود در آستانه آغاز سال تحصیلی راه اندازی مدارس کشور و سال تحصیلی مهمترین استراتژی و راهبردی است که در این دو ماه مد نظر است گفت: تمام هم و غم خود را صرف بازگشایی آرام، ایمن و کم دغدغه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه امروز از دو چالش بزرگ در نظام تعلیم و تربیت رنج می بریم افزود: این چالش‌ها شامل کمبود نیرو و فضای آموزشی و کمبود اعتبارات است.

کاظمی با بیان اینکه حدود ۸ هزار کلاس درس و ۱۳۰۰ پروژه را آماده افتتاح داریم گفت: اشکالات جزیی مانند نبود آب و برق و ... در این پروژه‌ها وجود دارد؛ شما با حمایت و ظرفیت‌های استان کمک کنید ۵ تا ۱۰ درصد باقی مانده آماده افتتاح شوند، البته سازمان نوسازی جدول افتتاح پروژه‌ها را قبل از ۲۵ شهریور آماده کند تا یکجا افتتاح شوند و آماده بازگشایی مدارس باشیم.

وی با بیان اینکه راه حل برون رفت این است که در باورها، اندیشه‌ها، گفتار، عمل خود آموزش و پرورش را بر صدر بنشانیم و به مسائل آموزش و پرورش توجه کنیم افزود: جامعه آموزش و پرورش بزرگترین فصل مشترک دولت و ملت است و تمام پیام‌های دولت و حاکمیت را در کوتاه ترین زمان ممکن به جامعه مخاطب خودش منتقل می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کوچکترین مسئله در این حوزه به یک بحران می‌تواند تبدیل شود ادامه داد: به عنوان یک معلم تقاضا داریم این توجه بیشتر شود.

کاظمی با بیان اینکه تنها پروژه ای که قطعا اگر خوب مدیریت نکنیم بحران‌های بدی را به همراه دارد همین بحران بازگشایی مدارس است گفت: سایر بحران‌ها ممکن است خود را نشان ندهند و مدیریت می‌شود اما این یک پروژه ملی است که سراسر کشور را دربر دارد.

وی با بیان اینکه ارتباط با معلمان و تشکل‌ها می تواند فضای روانی خوبی برای مهر آماده کند افزود: یکی از بهترین راه‌های کمبود نیروی انسانی بازنشستگان معلم هستند، به خدا قسم اگر برای معلم یک ذره احترام قائل شویم معلم جانش را فدای نظام تعلیم و تربیت می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال ۷۰ هزار معلم بازنشسته می‌شوند ادامه داد: بخشنامه‌ای اخیرا فرستاده بودند طبق آن دو شرط ۳۵ سال و ۶۵ سال،۳۰ سال و ۶۰ سال برای بازنشستگی درنظر گرفته شده بود که موجی از نارضایتی را به همراه داشت که روز گذشته این بخشنامه لغو شد.

کاظمی با بیان اینکه با این کار خود معلمان به کمک ما می آیند گفت: تا همین الان نزدیک ۳۰ هزار نفر از معلمان بازنشسته برای استمرار خدمت ثبت نام کرده‌اند تا بتوانیم این فضا را پوشش دهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.