نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر که در راس هیاتی دیپلماتیک به تهران سفر کرده است، با «سید عباس عراقچی»، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد.

عراقچی: از هر توافقی که مقاومت فلسطین و حماس بپذیرند، حمایت می‌کنیم

«شیخ محمد بن عبد الرحمن آل ثانی»  در این دیدار در خصوص روند توسعه و گسترش روابط بین تهران و دوحه در عرصه‌های مختلف، همچنین موضوعات مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی به خصوص تحولات فلسطین و تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در غزه با وزیر خارجه ایران تبادل نظر کرد.

طرفین با تجلیل از شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان و مرور تلاش‌های صورت گرفته برای توسعه روابط، بر اهتمام ویژه خود برای پیگیری و اجرای توافقات صورت گرفته تاکید کردند.

«عراقچی» با اشاره به امکانات و ظرفیت‌های خوب ۲ کشور در ابعاد تجاری و اقتصادی تصریح کرد: مایلیم با تلاش و هماهنگی بیشتر بین بخش‌های ذیربط ۲ کشور در قالب کمیسیون مشترک اقتصادی، شاهد جهش و تحرک جدیدی در روابط به خصوص در عرصه اقتصادی و تجاری باشیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین از تلاش‌ها و تحرک خوب دولت قطر در خصوص پرونده‌های مهم منطقه‌ای به ویژه توقف جنگ و برقراری آتش‌بس در غزه قدردانی کرد و با اشاره به رویکرد صهیونیست‌ها برای تشدید تنش و توسعه دایره جنگ و درگیری در منطقه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از تلاش‌های قطر در توقف فوری جنگ و جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم فلسطین و برقراری آتش‌بس در غزه استقبال می‌کند و از هرگونه توافقی که دوستان ما در مقاومت فلسطین و حماس بپذیرند، حمایت خواهد کرد.

«شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست وزیر و وزیر خارجه قطر نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر رسمی‌اش به تهران، انتخاب عراقچی به عنوان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را تبریک و تهنیت گفت و برای وی آرزوی موفقیت کرد.

وی افزود: تلاش خواهیم کرد تعامل و همکاری بین ما بر اساس عزم و اراده رهبران ۲ کشور و در راستای تحقق اهداف مشترک‌مان ادامه یابد و آینده بهتری فراروی روابط ۲ کشور به خصوص در عرصه همکاری‌های اقتصادی باشد.

نخست‌وزیر وزیر امور خارجه قطر در این دیدار همچنین گزارشی از تحرک دیپلماتیک و تلاش‌های صورت گرفته از سوی این کشور در خصوص توقف جنگ و برقراری آتش‌بس در غزه ارائه کرد و با یادآوری روند مشورت‌های صورت گرفته بین طرفین تاکنون، خواستار تداوم این رایزنی‌ها در راستای کمک به تامین ثبات و امنیت در منطقه و کمک به مردم فلسطین شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.