نماینده فلسطینی‌تبار دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از مجمع ملی حزب دموکرات این کشور که هفته گذشته برگزار شد به دلیل بی‌اعتنایی به فلسطینی‌ها انتقاد کرده و گفت هیچ یک از ۲ حزب اصلی آمریکا به فلسطینی‌ها اهمیت نمی‌دهد.

رشیده طلیب: هیچ یک از ۲ حزب اصلی آمریکا به فلسطینی‌ها اهمیت نمی‌دهد

قدس؛ «رشیده طلیب»، نماینده فلسطینی‌تبار زن دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه‌ای با وبگاه خبری Zeteo ، رسانه تاسیس شده توسط «مهدی حسن»، مجری سابق شبکه «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» درباره مجمع ملی حزب دموکرات اظهار کرد: «سخت است که یک آمریکایی‌ فلسطینی‌تبار احساس نکند نادیدنی است. هر ۲ حزب درد و ترومای ما را نمی‌بینند و آن را نادیده می‌گیرند. از یک طرف یک حزب هویت ما را لکه ننگ قلمداد می‌کند و حزب دیگر صدای ما را نمی‌شنود. انسانیت مشترک ما کجا است؟ نادیده گرفتن ما نسل‌کشی را متوقف نخواهد کرد.»

به نوشته پایگاه هیل، رشیده طلیب یکی از گروه دموکرات‌های آمریکا، به ویژه از طیف ترقی‌خواه این حزب است که علنا از مجمع ملی حزب دموکرات به خاطر نداشتن یک سخنران فلسطینی در مراسم‌های این مجمع در هفته‌ گذشته انتقاد کردند.

جنبش موسوم به جنبش ملی غیرمتعهدها، گروه رای‌دهندگان حامیان فلسطین که در زمان رقابت مقدماتی درون‌حزبی ۲۰۲۴ از دادن رای «غیرمتعهد» در اعتراض به حمایت دولت «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا و معاونش، «کامالا هریس» از رژیم صهیونیستی حمایت کرده بودند، در هفته‌های قبل از برگزاری مجمع ملی دموکرات‌ها برای آنکه یک سخنران فلسطینی در این مجمع وجود داشته باشد فشار وارد کرده و تاکید داشتند این کار این پیام واضح را خواهد فرستاد که کامالا هریس به عنوان نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات در حال تغییر دادن مواضع دولت جو بایدن نسبت به جنگ غزه است.

اما زمانی که این اتفاق نیفتاد نمایندگان غیرمتعهدها و متحدانشان که حامی فلسطین هستند شدیدا از این موضوع اظهار ناراحتی کرده و از این که مقام‌های حزب دموکرات فقط به والدین یک آمریکایی به اسارت گرفته شده در عملیات طوفان الاقصی توسط حماس اجازه سخنرانی در این مجمع را دادند ابراز انزجار کردند.

رشیده طلیب که تنها نماینده فلسطینی‌تبار کنگره آمریکا است به وبگاه Zeteo گفت مجمع ملی حزب دموکرات با سخنران‌هایی که انتخاب کرد تصریح ساخت که آنها به کودکان اسرائیلی بیشتر از کودکان فلسطینی اهمیت می‌دهند.

«سامر لی»، یک نماینده دموکرات دیگر آمریکایی از طیف ترقی خواه این حزب نیز روز یکشنبه اظهار کرد: «مجمع ملی دموکرات با خودداری از این که یک سخنران فلسطینی‌تبار آمریکایی داشته باشد فرصت خود را از دست داد.»

سامر لی تاکید کرد، حزب دموکرات حتی قبل از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ نیز صحبت کردن درباره فلسطینی‌ها و درد و رنج آنها را تابو می‌دانسته است. او ادامه داد: « از نظر من هر کس مثل بقیه وقتی چیزی را تجربه کرده می‌خواهد که بتواند ماجرای خود را بگوید.  و خیلی از افراد فلسطینی، عرب، مسلمان و فلسطینی‌ تبارهای آمریکا درخواست چنین فرصتی را داشتند.»

این در حالی است که کامالا هریس در سخنرانی خود در مجمع ملی دموکرات‌ها بار دیگر قول پشتیبانی همیشگی واشنگتن از رژیم صهیونیستی و تداوم کمک‌هایش به این رژیم را داد. او اما درباره نسل‌کشی این رژیم در نوار غزه که تا کنون با به شهادت رساندن بیش از ۴۰ هزار فلسطینی ادامه و تسلیحات آمریکایی آن را میسر کرده، بیان داشت: «آنچه که در ۱۰ ماه گذشته در نوار غزه اتفاق افتاده ویرانگر بوده است.»

هریس مدعی شد: «ابعاد درد و رنج‌ها دردناک است. بایدن و من تلاش داریم تا به این جنگ به نحوی پایان دهیم که اسرائیل امن شود، گروگان‌ها (اسرای صهیونیست تحت کنترل حماس) آزاد شوند، درد و رنج‌هات در غزه پایان یابد و مردم فلسطین بتوانند حق خود برای منزلت، امنیت و آزادی تعیین سرنوشت را محقق کنند.»

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.