مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: هشت هزار نفر از معلولان شدید و بسیار شدید خوزستان هم اکنون در صف انتظار برای دریافت حق پرستاری هستند .

هشت هزار معلول خوزستان در صف دریافت حق پرستاری

به گزارش قدس آنلاین، مهران کریمیان روز سه شنبه در نشست مشترک با نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی و مدیران بهزیستی در اداره بهزیستی این شهرستان افزود: بهزیستی علاوه بر مستمری، مبلغ ۲۱ میلیون ریال به عنوان حق پرستاری برای معلولان شدید و ضایعه نخاعی ماهانه پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: تعداد خانواده های دارای معلول شدید که ماهانه حق پرستاری در خوزستان دریافت می کنند از یک هزار و ۵۰۰ به ۱۱ هزار خانواده طی سه سال اخیر افزایش یافته که این آمار در دزفول ۶۰۰ خانوار است.

کریمیان بیان کرد: درحال حاضر ۱۱۹هزار خانوار مستمری بگیر تحت پوشش بهزیستی خوزستان هستند و هیچ فرد پشت نوبت در خوزستان وجود ندارد و همه افراد دارای شرایط، زیر پوشش بهزیستی هستند.

۱۳۷ هزار خانوار خوزستانی از خدمات بهزیستی بهره مند هستند

مدیرکل بهزیستی خوزستان دزفول را از جمله شهرهای ممتاز خوزستان در کمک های مردمی به بهزیستی دانست و بیان کرد: کمک های مردمی خیران دزفول به بهزیستی موجب شده تا دزفول از جمله شهرهای توانمند استان باشد.

وی افزود: ۱۳۷ هزار خانواده دارای فرد معلول، بی سرپرست و یا بد سرپرست در خوزستان از خدمات سازمان بهزیستی برخودار هستند که بیش از ۶ درصد این جمعیت شامل هفت هزار و ۵۵۴ خانواده مستمری بگیر زیر پوشش بهزیستی دزفول است.

۳۱۶ خانواده چند قلو در دزفول زیر پوشش بهزیستی است

مدیرکل بهزیستی خوزستان با بیان اینکه ۳۱۶ خانواده ۲ تا چهار قلو در دزفول از بهزیستی مستمری دریافت می کنند، گفت: سال گذشته ۷۴ مسکن مددجویان بهزیستی با پرداخت ۷۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در دزفول تکمیل و یا بهسازی شد که سهم این شهرستان ۶ درصد از اعتبارات استان بود.

وی تلاش برای ایجاد اشتغال مددجویان بهزیستی را یکی از اولویت های این سازمان دانست و بیان کرد: راه اندازی تعاونی و گروه های همیاری برای زنان سرپرست خانوار یکی از اقدام‌های مهم و ارزشمند برای ایجاد اشتغال مددجویان بهزیستی است.

کریمیان ادامه داد: ۶ گروه همیار ذیل بهزیستی در دزفول وجود دارد که تولیدات یکی از این تعاون ها هم اکنون به کشورهای عربی منطقه نیز صادر می شود که توسعه این گروه های همیاری در اولویت بهزیستی قرار دارد.

وی خواستار حمایت نمایندگان مجلس برای افزایش حقوق پرسنل بهزیستی باتوجه به سختی کارآنان وهمچنین تامین اعتبارات برای رفع نیازهای ضروری جامعه هدف شد.

اورژانس اجتماعی دزفول ۹۰۰ مداخله اجتماعی امسال انجام داد

مدیرکل بهزیستی خوزستان اورژانس اجتماعی دزفول را یکی از بهترین اورژانس های اجتماعی در خوزستان دانست و گفت: این اورژانس در سال جاری ۹۰۰ مورد مداخله اجتماعی انجام داده که بیشترین این موارد، آسیب های اجتماعی حول خانواده بوده است.

وی افزود: تعداد کارکنان اورژانس اجتماعی بهزیستی در خوزستان حدود ۱۱۵ نفر است که تبدیل وضعیت این نیروها و کمک به تقویت و توسعه اورژانس اجتماعی در این استان با توجه به آسیب های اجتماعی موجود ضرورت دارد.

کریمیان اظهار کرد: آسیب های اجتماعی متاسفانه بنیان های خانواده را متزلزل کرده است که این موجب شده تا توسعه اورژانس اجتماعی در کشور ضرورت داشته باشد.

مدیرکل بهزیستی خوزستان تعداد زیاد اردوگاه (کمپ) ترک اعتیاد غیرمجاز را یکی از چالش های مهم دانست و بیان کرد: ۲ کمپ مجاز و ۲۳ کمپ غیرمجاز ترک اعتیاد در دزفول وجود دارد که با بازدیدها و اقدام‌های انجام شده ۱۳ اردوگاه غیرمجاز تعطیل و تلاش برای ساماندهی و صدور مجوز به کمپ های دارای شرایط در حال انجام است.

وی با اعلام اینکه حقوق دریافتی کارکنان بهزیستی به نسبت کار سخت و سنگینی که انجام می دهند پایین است، افزود: نیاز است نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای کمک به افزایش حقوق و دستمزد کارکنان بهزیستی که وظایف سخت و سنگینی در حوزه آسیب های اجتماعی و مددکاری اجتماعی انجام می دهند پیگیری لازم را انجام دهند.

انتقاد نماینده دزفول از تعداد بالای اردوگاه های غیرمجاز ترک اعتیاد در این شهرستان

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست، تعداد بالای اردوگاه های غیرمجاز را مورد انتقاد قرار داد و گفت: ادارات مختلف وسازمان بهزیستی با ساماندهی اردوگاه های غیرمجاز باید تعداد اردوگاه های مجاز در دزفول را از ۲ به ۱۱ کمپ ترک اعتیاد افزایش دهد.

عباس پاپی زاده با بیان اینکه کار در بهزیستی از جمله مشاغلی است که باید به کارکنان آن سختی کار تعلق گیرد، افزود: باید تلاش کرد تا قبل از تنظیم لایحه توسط دولت، پایه حقوقی و یا فوق العاده و سختی کار پرسنل سازمان بهزیستی افزایش یابد.

وی ضمن تاکید بر ضرورت توجه جدی تر بهزیستی خوزستان به دزفول بر پیگیری مطالبه های بهزیستی در سطح ملی قول مساعد داد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.