پس از اظهاراتی که محمدی درهفته پایانی لیگ بیست و سوم داشت و ارکان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ را با جملات نامناسب مورد خطاب قرار داد، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال این بازیکن را ۶ جلسه از همراهی تیمش در فصل بیست و چهارم محروم کرد.

اشتباه بزرگ در استقلال/ محرومیت محمدی درزمان فسخ محاسبه نمی‌شود

به گزارش قدس آنلاین، درحالی که همگان منتظر بودند با رایزنی‌های باشگاه استقلال این بازیکن مورد بخشش قرار بگیرد، اما در برنامه فوتبال برتر رسماً اعلام شد باشگاه استقلال به طور یک‌طرفه قرارداد این بازیکن را فسخ کرده است. این خبر موجی از نگرانی را میان استقلالی‌ها به پا کرد اما مسئولان باشگاه استقلال تلاش کردند به نوعی با خبردرمانی موضوع را عادی جلوه داده و اعلام کنند که محمدی قرار است بعد از گرفتن یک اسپانسر قوی دوباره به استقلال بازگردد!

این وعده اما ممکن است به‌زودی زیر سؤال برود؛ چرا که رضا شاه منصوری، یکی از حقوقدان‌های فوتبال ایران درباره زمان بازگشت محمدی اعلام کرد طبق آیین‌نامه‌های انضباطی محرومیت محمدی در زمان فسخ قرارداد با باشگاه خود محاسبه نمی‌شود؛ یعنی محمدی هرزمان در فهرست استقلال قرار بگیرد از آن پس دوباره تعداد جلساتی که برای این بازیکن محرومیت در نظر گرفته شده، حساب خواهد شد.

به این ترتیب پنج‌جلسه محرومیت باقیمانده محمدی بعد از بازگشت این بازیکن به لیست استقلال حساب خواهد شد و تا زمانی که این بازیکن در فهرست استقلال قرار نگیرد، از محرومیتش کم نخواهد شد. لازم است به این نکته اشاره شود چون قرارداد محمدی ۳۱ مرداد فسخ شده بازی هفته دوم استقلال مقابل ملوان نیز محاسبه نمی‌شود؛ چون پس از فسخ قرارداد با این بازیکن بوده است.

اینکه مدیران باشگاه استقلال از چنین قوانینی اطلاع داشته‌اند یا خیر و یا اینکه سازمان لیگ این قانون را که رضا شاه منصوری به آن اشاره کرده علیه بازیکن استقلال استفاده خواهند کرد، سؤالی است که پاسخ آن به زودی مشخص خواهد شد اما با استناد به صحبت‌های شاه منصوری می‌توان به این نتیجه رسید که مدیران باشگاه استقلال اشتباه بزرگی را مرتکب شده‌اند.

حال باشگاه استقلال باید جوابگو باشد و صحت این موضوع را هم مشخص کند. در ادامه اگر اغرار به فسخ قرارداد کرد، توضیح دهد که به چه دلیلی قرارداد مهاجم کلیدی خود را فسخ کرده و هدفش از این کار چه بوده است. همچنین شفاف‌سازی کنند که چرا فسخ قرارداد محمدی را به این شکل کتمان کرده‌اند.

فسخ یک‌طرفه بازیکن می‌تواند تبعاتی را برای باشگاه‌ داشته باشد، علاوه بر آن اگر قرار باشد نام محمدی مجدد به لیست استقلال اضافه شود باید با او قرارداد جدیدی را به امضا برسانند که حتماً این بازیکن شرایط جدیدی را مطرح می‌کند.

شاید هم به همین دلایل است که از فردای روزی که خبر فسخ قرارداد یک‌طرفه مهرداد محمدی با استقلال منتشر شد، خبرهایی درباره احتمال حضور این بازیکن در ترکیب پرسپولیس به گوش رسید. ظاهراً پرسپولیسی‌ها کمین کرده‌اند که اگر استقلال با محمدی به بن بست خورد این بازیکن را نیز به مانند میلاد محمدی به ترکیب خود بیاورند و از او استفاده بهینه کنند. مهرداد و میلاد محمدی در گذشته بارها به پرسپولیسی بودن خود اشاره کرده بودند و حالا ممکن است با پیگیری‌های باشگاه پرسپولیس یک یاغی جدید در فوتبال ایران شکل بگیرد.

آنچه مشخص است، تصمیمات عجیب مدیریت استقلال در این فصل از لیگ برتر است؛ از جذب دو بازیکن بوسنیایی گرفته تا حالا که قرارداد مهرداد محمدی فسخ شده است. همچنین اعلام شده است که قرارداد محمدحسین مرادمند، سینا سعیدی‌فر و منتظر محمد نیز فسخ شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.