پارالمپیک ٢٠٢۴ پاریس، به عنوان هفدهمین دوره این بازی ها، از ساعت ٢٠ به وقت محلی(٢١:٣٠ به وقت تهران) چهارشنبه ٧ شهریور با رقابت حدود ۴هزارو۴۰۰ ورزشکار از ۱۸۴ کشور جهان و با برگزاری افتتاحیه آغاز خواهد شد.

 پارالمپیک ٢٠٢۴ پاریس امشب رسماً آغاز می‌شود؛ «جکی چان» در افتتاحیه

به گزارش قدس آنلاین،در مسیر تاریخی حمل مشعل، چهره‌های نام‌آشنای دنیای هنر و علم نیز حضور دارند. از جمله برجسته‌ترین آن‌ها «جکی چان»، اسطوره  هفتادساله سینمای هنگ‌کنگ و استاد بدل‌کاری است که با حمل مشعل، شکوه ویژه‌ای به این مراسم می‌بخشد. همچنین «ژان فرانسوا کلرووی» فضانورد  شصت‌وپنج‌ساله فرانسوی، فرد شاخص دیگری است که مشعل را حمل می‌کند. 

 ستاد برگزاری این مسابقات، برنامه‌های ویژه ای را برای برگزاری باشکوه مراسم افتتاحیه تدارک دیده است تا شبی خاطره‌انگیز را برای میهمانان حاضر در این مراسم و بینندگان میلیاردی تلویزیونی رقم بزند.

برخلاف افتتاحیه المپیک پاریس که روی کشتی و در رود سن برگزار شد، افتتاحیه پارالمپیک که  سه‌ساعت به طول خواهد انجامید، قرار است در یکی از معروف‌ترین خیابان‌های جهان برگزار شود.

میدان کونکورد محل اصلی برگزاری افتتاحیه بازی‌های ۲۰۲۴ پارالمپیک است که از آن به عنوان یکی از میدان‌های مشهور جهان نام برده می‌شود. این میدان از محله‌های اعیان نشین در پاریس است که در انتهای شرقی خیابان شانزلیزه قرار دارد و اماکن مهمی چون وزارت دریاداری فرانسه و هتل معروف کریلیون در آن واقع شده است.

البته گستردگی افتتاحیه محدود به میدان کنکورد نخواهد بود و تا خیابان شانزه لیزه نیز امتداد می‌یابد. خیابانی که یک‌هزارو۹۱۰ متر طول و ۷۰ متر عرض دارد و به دو نیمه شرقی و غربی تقسیم می‌شود.

این خیابان با شکوه که میدان کنکورد را به میدان شارل دو گل و دروازه پیروزی پاریس وصل می‌کند، قسمتی از تاریخ پاریس به حساب می‌آید.

برای حضور در افتتاحیه پیش‌بینی حضور ۶۵ هزار تماشاگر شده است. در کنار یک‌هزارو۸۵۹ زن و ۲هزارو۵۴۱ ورزشکار مرد نزدیک به ۴۵ هزار نیروی امنیتی و غیرامنیتی در این مراسم حاضر خواهند بود.

*محمدرضا خراعی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.