رئیس خانه صنعت خراسان رضوی گفت:راهکار صنایع برای برون رفت از مسئله ناترازی انرژی، استفاده از پنل‌های خورشیدی است.

پنل های خورشیدی راهکار صنایع برای حل مسئله ناترازی انرژی

به گزارش قدس خراسان،فیروز ابراهیمی در حاشیه برگزاری نشست ماهانه انجمن‌های صنایع همگن خراسان رضوی در هتل نوین پلاس مشهد گفت: مسئله کمبود شدید و قطع مکرر، بی‌برنامه و بدون اطلاع قبلی برق صنایع، برخلاف قانون و مصوبه مجلس بوده و متأسفانه ۹۰درصد بار این کمبود، بر دوش تولید تحمیل شده است.

وی افزود: دولت توانایی مالی سرمایه‌گذاری در حوزه ایجاد نیروگاه را ندارد و در صورت سرمایه‌گذاری نیز، زود بازده نخواهد بود و بین ۳ تا ۷ سال زمان نیاز دارد تا به بهره‌برداری برسد.

رئیس خانه صنعت خراسان رضوی با بیان اینکه صنعت باید خرج خود را از برق کشور جدا کند، گفت: راهکار ما در این زمینه، استفاده از پنل‌های خورشیدی بر روی سقف سوله کارخانجات است.

ابراهیمی ادامه داد: بر این اساس، هر واحد صنعتی به ازای هر ۱۵۰۰ متر زیربنا، می‌تواند ۱۰۰ کیلووات برق تولید کند که قیمت تمام شده آن به ازای هر ۱۰۰ کیلووات برق، بین دو تا دو و نیم میلیارد تومان است. این در حالیست که بخش اعظمی از صنایع، بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلووات مصرف برق دارند و با ۲ تا ۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری می‌توانند خود را از شرایطی که توزیع برق برایشان ایجاد کرده، خارج کنند.

وی با بیان اینکه قطعی‌های مکرر اخیر، تولید را از انتفاع خارج کرده گفت: خانه صمت خراسان، به عنوان تشکل فراگیر حوزه تولید، با هماهنگی یکی از بانکها یک طرح تسهیلاتی برای راه اندازی پنل‌های خورشیدی و تولید برق برای صنایع، برنامه ریزی کرده است که براساس آن، ۵۰ درصد سرمایه‌ مورد نیاز پنل‌ها، با کارمزد ۳درصد و به صورت ۵ ساله در بازه زمانی ۴۵ روزه، توسط بانک پرداخت می‌شود.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرکت‌های متعددی آماده نصب این پنل‌های خورشیدی هستند و امیدواریم با این طرح، صنعت بتواند بخش اعظمی از برق خود را تامین کرده و از این ناترازی و ناکارآمدی دولت در تآمین انرژی واحدهای تولیدی، خود را نجات دهد.

خبرنگار:عفت رضوی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.