رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور از تحویل ۳۴۳ مصدوم و جان‌باخته از کشور عراق به قرارگاه های مرزی ایران توسط نیرو های عملیاتی هلال احمر خبرداد.

انتقال ۳۴۳ مصدوم و جان باخته از عراق به قرارگاه‌های مرزی ایران

به گزارش قدس آنلاین، بابک محمودی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور در خصوص امدادرسانی تیم‌های امدادی و عملیاتی هلال احمر به زائران اربعین حسینی در قرارگاه‌های مرزی کشور گفت: ۵۳ هزار و ۶۵۹ نفر از پانزدهم مرداد لغایت هفتم شهریور ۱۴۰۳، از خدمات امدادی هلال احمر بهرمند شدند.

محمودی افزود: در این مدت ۳۴۳ نفر از این مراجعه کنندگان دچار مصدومیت شدند که ۳۰۳ نفر بیمار و۴۰ نفر فوتی از کشور عراق به قرارگاه‌های مرزی هلال احمر ایران تحویل داده شدند و پس از انجام اقدامات پیش بیمارستانی به مراکز درمانی انتقال یافتند، در این بین ۳۶ نفر در سوانح ترافیکی مصدوم و همچنین ۱۹ نفر جان‌باختند که این نفرات با استفاده از تجهیزات ست نجات رها سازی شدند.

وی اظهار کرد: یک هزار و ۱۶۵ نفر از زائران اربعین حسینی در محل توسط نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر در محل درمان سرپایی شدند، همچنین ۱۰۹ مورد عملیات امداد و نجات ترافیکی توسط نیروهای هلال احمر به ثبت رسید.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور ادامه داد: به ۱۷ هزار و ۳۰۱ نفر از زائران نیز اسکان اضطراری داده شد و ۲۴ هزار و ۳۳۳ نفر مراجعه کننده به قرارگاه‌های مرزی از خدمات سلامت محور نیروهای هلال احمر از جمله تست فشار خون و قند خون بهرمند شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.