رئیس جهاد دانشگاهی و رئیس شورای سیاست‌گذاری جایزه بین‌المللی دکتر کاظمی، تاکید کرد که هدف جهاد دانشگاهی تبدیل شدن به زیست بوم نوآوری نخبگان ایرانی است.

هدف جهاد دانشگاهی؛ تبدیل شدن به زیست بوم نوآوری نخبگان ایرانی

حسن مسلمی نائینی در آیین افتتاحیه بیست و پنجمین کنگره بین المللی رویان و ششمین دوره جایزه دکتر سعید کاظمی آشتیانی، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی از آغاز تاسیس خود تا کنون توجه ویژه‌ای به تولید دانش کاربردی در حوزه‌های صنعت، پزشکی و ارتقا فناوری و خدمات در حوزه‌های تشخیص و درمان داشته است تا همه از نتایج آن بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در بیش از چهار دهه از تاسیس خود در حوزه های علوم مختلف نظیر پزشکی، علوم انسانی، علوم پایه، علوم مهندسی و پتروشیمی و علوم کشاورزی و هنر تمرکز داشته است، توضیح داد: فعالیت های علمی جهاد دانشگاهی در حوزه پزشکی و زیست شناسی در شاخه تولید مثل و زیست شناسی و فناوری سلول های بنیادین و پزشکی بازساختی و زیست فناوری، گیاهان دارویی و... بوده است.

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه هدف جهاد دانشگاهی تبدیل شدن به زیست بوم نوآوری نخبگان ایرانی و امیدآفرینی بین پژوشگران جوان کشور است، خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی در عرصه های مختلف موفقیت های تاثیر گذاری داشته است که از جمله آنها طراحی و ساخت آنتن بی تی اس ۱۶ باند ۵ جی، شناسایی مفقعیت و مصادیق تعارض منافع، تولید فناوری ۴ نوع بذر هیبریدی، تامین قطعات فلزی با دانش فنی بالا، ایجاد پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی و... است. پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی نیز از نمونه مراکز موفقی است که به دلیل دستاوردهای علمی خود توانسته در جایگاه بین الملی قرار گیرد. یکی از دلایل موفقیت پژوهشگاه رویان علاوه بر داشتن محققان برجسته، برقراری تعاملات بین المللی از طرق مختلف نظیر برگزاری کنگره های بین المللی است.

مسلمی نائینی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره دکتر کاظمی آشتیانی توضیح داد: بعد از درگذشت این دانشمند فقید در سال ۸۴ به منظور تکریم تلاش ها و زنده نگه داشتنن یاد وی در میان دانشمندان ملی و بین‌المللی، به پیشنهاد رهبر انقلاب این کنگره شکل گرفت تا جایزه به دانشمندان برجسته تعلق گیرد. این جایزه با همکاری پژوهشگاه رویان، جهاد دانشگاهی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعطا می‌شود و از سال ۲۰۱۰ تا کنون به پنج محقق اهدا شده است که امسال شاهد برگزاری ششمین دوره آن هستیم. یاد و خاطره زنده یاد کاظمی آشتیانی را گرامی می‌دارم و از تمامی عزیزانی که در انتخاب و معرفی منتخبین این جایزه همکاری داشتند، تشکر می‌کنم.

به گزارش قدس آنلاین، جایزه ششمین دوره جایزه دکتر کاظمی آشتیانی به صورت مشترک نصیب دو دانشمند شده است. امسال این جایزه به پروفسور توماس براون دانشمند برجسته در حوزه سلول‌های بنیادین  از کشور آلمان و  نیکولاس ریورون، دانشمند تولید جنین های آزمایشگاهی از کشور اتریش اهدا می‌شود. توماس براون با حضور در کنگره سخنران کلیدی افتتاحیه این آیین بود و نیکولاس ریورون به صورت آنلاین در این مراسم حاضر شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.