صدر اعظم آلمان در دیدار با نخست وزیر انگلیس در برلین اعلام کرد که کشورش برنامه یا تصمیم جدیدی در رابطه با ارسال یا تامین تسلیحات نظامی به اوکراین ندارد.

برنامه جدیدی برای ارسال سلاح به اوکراین نداریم

اولاف شولتس صدراعظم آلمان در دیدار با کی‌یر استارمر نخست وزیر انگلیس گفت که برلین در بین کشورهای اروپایی بیشترین کمک نظامی را تاکنون به اوکراین ارائه کرده و همین طور که پیشتر نیز اعلام شده این کمک ها ادامه خواهد داشت.

شولتس افزود: این گونه کمک ها با وام ۵۰ میلیارد یورویی که توسط گروه هفت تامین شده، افزایش خواهند یافت و درآمد حاصل از دارایی های مسدود شده روسیه حتما برای حمایت از کی‌یف هزینه خواهد شد.

صدر اعظم آلمان تصریح کرد: در پیش نویس برنامه بودجه آلمان، چهار میلیارد یورو برای کمک نظامی به اوکراین در سال ۲۰۲۵ در نظر گرفته شده است.

شولتس و استارمر در ادامه این دیدار بر تداوم حمایت های خود از اوکراین تاکید کردند.

منابع خبری پیشتر در ۱۹ اوت (۲۹ مرداد)، از تخصیص ۳.۸۷ میلیارد یورو برای افزایش کمک نظامی به اوکراین توسط دولت آلمان در سال جاری خبر داده بودند. اگرچه به دنبال اختلافاتی که در آلمان در مورد حمایت مالی از کی یف به وجود آمده، ممکن است اوکراین این مبلغ را دریافت نکند.

روبرت هابک وزیر اقتصاد آلمان نیز در ۱۳ اوت (۲۳ مرداد) اعلام کرد که وضعیت اقتصاد آلمان رو به زوال است و دولت نتوانسته راهی برای تغییر این وضعیت پیدا کند.

سارا واگن کشت سیاستمدار آلمانی در واکنش به کمک های مالی کشورش به آلمان گفت که آلمان باید حمایت مالی برای اوکراین را متوقف کند چرا که سیاست های دولت آلمان اقتصاد این کشور را به سمت نزول سوق می دهد.

 رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.