مشاور وزیر بهداشت و سرپرست حوزه وزارتی گفت: در چند روز اخیر در راستای برطرف شدن مشکلات حوزه پرستاری جلسات متعددی با تمامی گروه‌های این حوزه صورت گرفته و خوشبختانه به نتایج مطلوبی رسیده‌ایم.

بررسی مشکلات تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری/پیگیری مبحث «فوق‌العاده خاص» پرستاران

دکتر خسرو صادق نیت، در دیدار اعضای شورای عالی نظام پرستاری، با اشاره به برگزاری جلسات متعددی با نمایندگان سازمان نظام پرستاری و برخی تشکل های فعال در این حوزه با هدف رفع مشکلات پرستاران، اظهار کرد: علاوه بر جلسات تشکیل شده، از بدنه پرستاری نیز دعوت کردیم تا مطالب و مشکلات به صورت کامل مطرح و جمع بندی شود.

وی افزود: معوقات و مطالبات پرستاران مهم ترین مشکل مطرح شده در این جلسات بود، چراکه همین موضوع نیز منجر به نارضایتی پرستاران در برخی شهرها شده و باید توجه ویژه ای به این موضوع شود.

صادق نیت با بیان اینکه در زمینه مطالبات پرستاران اقدامات موثری توسط رییس جمهور و وزیر بهداشت انجام شده است، افزود: موضوع تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری و مشکلات پیش روی این قانون نیز با معاونت درمان وزارت بهداشت بحث و بررسی شد و در این زمینه باید اقدامات اساسی به منظور اجرای بهتر آن صورت گیرد.

مشاور وزیر بهداشت و سرپرست حوزه وزارتی در ادامه خاطرنشان کرد: موضوع فوق‌العاده خاص، ارتقای بهره‌وری و عدالت نیز از دیگر موضوعات مهمی است که باید مورد پیگیری قرار گیرد.

دکتر صادق نیت با تاکید بر توجه همه جانبه به تمامی گروه های بالینی، عنوان کرد: در مورد گروه پرستاری به عنوان بزرگترین و مهم ترین اعضای کادر درمان، باید توجه ویژه تری صورت گیرد.

وی ادامه داد: باید در کنار یکدیگر قرار گیریم و کمک کنیم تا مشکلات به ویژه مشکلات اقتصادی برطرف شود.

مشاور وزیر بهداشت و سرپرست حوزه وزارتی با بیان اینکه استفاده از ابزار و قوانین مصوب بهترین راه حل برای اجرایی شدن و برطرف شدن مشکلات است، یادآور شد: در این زمینه باید رایزنی‌ها و پیگیری‌ها نیز از طریق مجلس شورای اسلامی صورت گیرد.

گفتنی است، اعضای شورای عالی سازمان نظام پرستاری عصر روز گذشته با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیدار کردند و مهم ترین مشکلات حوزه پرستاری در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.