وزیر کشور پاکستان اعلام کرد: اسلام‌آباد به زودی مرحله دوم بازگرداندن مهاجران افغان را آغاز می‌کند و هیچ خارجی اجازه اقامت در پاکستان بدون داشتن مدارک قانونی را ندارد.

پاکستان مرحله دوم بازگرداندن مهاجران افغانستان را به زودی آغاز می‌کند

سید محسن نقوی امروز در اسلام‌آباد در دیدار با نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور افغانستان بر نقش این سازمان و جامعه جهانی در حمایت از پناهجویان افغان تاکید کرد.

وی اظهار داشت: روند بازگرداندن اتباع خارجی غیرمجاز از قبل آغاز شده ولی در عین حال هیچ اقدامی برای افرادی که دارای مدارک قانونی اقامت در پاکستان هستند، انجام نمی شود.

نقوی تاکید کرد: هیچ فردی خارجی بدون روادید یا سایر مدارک قانونی اجازه اقامت در پاکستان را ندارد و به زودی مرحله دوم بازگرداندن مهاجرین افغان از پاکستان نیز آغاز می شود.

وی افزود: تروریسم یک پدیده جهانی است و پاکستان بیشترین آسیب را از آن دیده است. گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان در حملات تروریستی در پاکستان دست دارد و آنان از خاک افغانستان برای این حملات استفاده می کنند که باید جلوی این تحرکات گرفته شود.

وزیر کشور پاکستان گفت که اسلام‌آباد خواهان صلح و ثبات در افغانستان است و در این راستا همه حمایت های ممکن را انجام می دهد.

ایندریکا راتوات نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان نیز در این دیدار حملات تروریستی اخیر در بلوچستان پاکستان را محکوم کرد و گفت: سازمان ملل از نزدیک با حاکمان افغانستان برای پشتیبانی دایمی از پناهجویان این کشور همکاری می کند.

براساس این گزارش، دولت پاکستان اواسط تیرماه امسال مدت اقامت آن دسته از پناهندگان افغان که به طور قانونی در این کشور حضور دارند را تا اوایل تیرماه ۱۴۰۴ تمدید کرد.

بیشترین تعداد پناهندگان افغانستان در پاکستان در ایالت‌های خیبرپختونخوا (شمال غرب) و بلوچستان در جنوب غربی این کشور بسر می برند.

تصمیم غیرمنتظره دولت پاکستان در آبان سال گذشته برای اخراج اتباع افغان که به طور غیرقانونی در آن کشور مقیم هستند، روابط از قبل متشنج دو کشور همسایه را به شدت تحت تاثیر قرار داد. مقامات حکومت سرپرست طالبان در افغانستان اخراج اتباع خود را اقدامی ظالمانه و سیاسی از سوی طرف پاکستانی می‌دانند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.