هفته سوم لیگ برتر فوتبال عصر امروز با چهار دیدار آغار می‌شود و چهار بازی دیگر هم فردا برگزار خواهد شد.

یحیی خیلی زود به پرسپولیس رسید/ خیز استقلال برای صدرنشینی در اهواز

به گزارش قدس آنلاین، بدون شک حساس‌ترین بازی این هفته بین پرسپولیس و فولاد برگزار خواهد شد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. پس از انجام بازی‌های این هفته لیگ برتر به خاطر دیدارهای تیم ملی در مقدماتی جام‌جهانی تعطیل خواهد بود.

برادرکشی در اهواز!

امشب و از ساعت ۲۰:۳۰ دو همنام لیگ برتر در حالی به مصاف هم خواهند رفت که محل برگزاری این دیدار موجب مناقشه بین باشگاه فولاد با استقلالی‌های لیگ شده و دلیل آن فراهم نبودن شرایط میزبانی توسط ورزشگاه غدیر اهواز بود. در واقع فولاد حاضر نبود برای دومین بار در فصل جاری استادیوم اختصاصی خود یعنی شهدای فولاد را در اختیار استقلال خوزستان قرار دهد و اظهارنظرها در این مورد حتی منجر به شکایت جواد نکونام از هوشنگ نصیرزاده هم شد! با این وجود و طبق اعلام مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر، این دیدار در ورزشگاه شهدای فولاد انجام خواهد شد.

اما آبی‌پوشان لیگ برتر در حالی به مصاف هم می‌روند که تهرانی‌ها از دو بازی نخستشان ۴ امتیاز و خوزستانی‌ها تنها یک امتیاز کسب کرده‌اند؛ در نتیجه آبی‎های پایتخت برای رسیدن به صدر تنها به پیروزی در این بازی می‌اندیشند و استقلال خوزستان برای اینکه از همین ابتدا بتواند خود را از قعر جدول جدا کند با سرمربی اروپایی خود به دنبال کسب نخستین ۳ امتیاز این فصل است. کاکوتا و اندونگ اگر در این دیدار در ترکیب اصلی باشند با توجه به سبک خاص بازی‌شان که مقابل ملوان ارائه کردند، می‌توانند برگ برنده نکونام باشند. مهرداد محمدی به دلیل محرومیت و ایمان سلیمی به دلیل مصدومیت غایبان آبی‎های تهرانی در این بازی هستند و البته غیبت گوستاوو بلانکو مهاجم سرشناس استقلال تا لحظه تنظیم این گزارش قطعی بود.

حساس‌ترین بازی در قزوین

اما حساس‌ترین بازی هفته سوم لیگ برتر عصر فردا در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین به میزبانی پرسپولیس برگزار خواهد شد؛ جایی که سرخپوشان پایتخت باید مقابل سرمربی سابق خود قرار بگیرند. یحیی گل محمدی که فصل را با فولاد خوب شروع کرده و از دو بازی اولش ۴ امتیاز بدست آورده  شاید اصلاً دوست نداشت به این زودی در برابر تیمی قرار گیرد که خاطرات شیرین زیادی با آن دارد و البته بیشتر شهرتش را هم مدیون این تیم است. یحیی بدون شک برای اثبات شایستگی‌های خود از این بازی پیروزی می‌خواهد همان‌طور که گاریدو نیز برای کسب نخستین پیروزی فصل پرسپولیس، تنها به ۳ امتیاز این بازی می‌اندیشد.

*غایبان بزرگ این دیدار

مرتضی پورعلی‌گنجی که در دو دیدار اخیر پرسپولیس در قامت یار جانشین وارد ترکیب سرخپوشان پایتخت شده، در تمرینات سرخ‌پوشان بعد از جدال با تراکتور دچار آسیب‌دیدگی شده و براساس آخرین خبرها، او نمی‌تواند تیمش را در جدال با فولاد خوزستان همراهی کند. امید عالیشاه هم به مانند دو دیدار قبلی، همچنان درگیر مصدومیت است و نمی‌تواند در فهرست پرسپولیس قرار گیرد. سعید صادقی، مؤثرترین بازیکن پرسپولیس در فصل جدید هم  با مصدومیت دست و پنجه نرم می‌کند و حضورش در این بازی فعلاً در هاله‌ای از ابهام است. بدون‌شک در غیاب رفیعی، پورعلی‌گنجی، عالیشاه و صادقی، چینش ترکیب اولیه تیم مقابل فولاد مأموریت دشواری برای سرمربی اسپانیایی است و باید دید او در غیاب مهره‌های کلیدی تیمش، چه تصمیماتی خواهد گرفت.

پنجشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۳

هوادار- تراکتور (ساعت۱۹:۱۵)

* مس رفسنجان-آلومینیوم اراک (ساعت۱۹:۱۵)

* خیبر خرم‌آباد- ذوب‌آهن (ساعت ۱۹:۳۰)

* استقلال خوزستان- استقلال (ساعت۲۰:۳۰)

جمعه ۹ شهریور۱۴۰۳

* سپاهان- شمس‌آذر قزوین (ساعت۱۹:۱۵)

* نساجی مازندران-گل‌گهرسیرجان (ساعت۱۹:۱۵)

* ملوان- چادرملو اردکان (ساعت۱۹:۳۰)

* پرسپولیس- فولاد (ساعت۱۹:۳۰)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.